Gazdasági képzésben résztvevő magyar és nemzetközi hallgatók oktatásának tapasztalatai
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.4144Kulcsszavak:
oktatás, felsőoktatás, empirikus kutatásAbsztrakt
Évek óta, főként a Stipendium Hungaricum 2013-ban történő bevezetését követően, egyre nő Magyarországon a nemzetközi hallgatók létszáma. Ez a tény is indokolja, hogy külön is foglalkozni kell a nemzetközi hallgatók oktatásával és oktatási hátterével. A nemzetközi hallgatók vizsgálata mellett természetesen a magyar hallgatók oktatása is górcső alá kerül, a két csoport összehasonlítása: az egyezőségek és a különbözőségek feltárasa a fő célunk. Az empirikus eredmények alapot szolgáltatnak a későbbi kérdőíves felmérés kialakításához.
Jelen tanulmányunk egy kutatás kezdetének prológusa és megalapozása. A kutatás jelen mozzanatában be kívánjuk mutatni, hogy a MATE Károly Róbert Campusának főiskolai és egyetemi szakjain tanuló, nappali tagozatos magyar és nemzetközi hallgatók oktatásának tekintetében milyen különbözőségeket tapasztaltak a szerzők több területen, például a motivációjukban, az órákra és a dolgozatokra való felkészülésünkben stb. A mostani empirikus tényfeltárás kutatásunk első lépése, a továbbiakban kérdőívre és mélyinterjúra alapozzuk feltevéseink igazolását vagy elvetését.
Hivatkozások
Anonim (2020): Kutatási módszerek, melyek jól hasznosíthatóak a tanulmányaid során. https://mersz.hu/blog/kutatasi-modszerek/ (Letöltve: 2023.03.08.)
Baranyi A. – Csernák J. – Csiszárik-Kocsir Á. (2022): Elvárások a pénzügyi oktatás terén egy primer kutatás tükrében. Acta Carolus Robertus, 12(1), 11–22. (2022) https://doi.org/10.33032/acr.2854
Derényi A. (2014): A felsőoktatás nemzetköziesítése: globális pillanatkép. In: A mozgás tere. A magyar felsőoktatás és a nemzetközi mobilitási folyamatok. Campus Hungary 2014. Veroszta Zs. (szerk.). Budapest, Balassi Intézet
Derényi A. (2018): Pillanatkép a felsőoktatás nemzetköziesedéséről. https://ofi.oh.gov.hu/publikacio/pillanatkep-felsooktatas-nemzetkoziesedeserol (Letöltve: 2023.01.07.)
Fekete Zs. (szerk.) – Szél D. (szerk.) (2015): A felsőoktatás nemzetköziesítése. Kézikönyv a felsőoktatási intézmények nemzetközi vezetői és koordinátorai számára. Budapest, Tempus Közalapítvány 146 p. ISBN: 978-615-5319-21-1
Felsőoktatási Információs Rendszer, https://dari.oktatas.hu/, 2023 (Letöltve: 2023.03.21.)
Ghauri P. – Gronhaug K. (2011): Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban, Akadémiai Kiadó, Budapest, 294. p.
Kálmán B. (2022): Összehasonlító vizsgálat – A Covid19 válság hatása egyetemi hallgatók pénzügyi műveltségére, Doktori (PhD) értekezés, Gödöllő, 180 p. https://doi.org/10.54598/002040
KSH (2020): Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR), Oktatási adatok, 2020/2021 (előzetes adatok): https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/oktat/oktatas2021e/index.html (Le-töltve: 2023.01.07.)
KSH (2021): Innovációs és Technológiai Minisztérium (FIR-OSAP), Oktatási adatok, 2021/2022 (előzetes adatok): https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/oktat/oktatas2122e/index.html (Letöltve: 2023.01.07.)
KSH (2022): Kulturális és Innovációs Minisztérium (FIR-OSAP), Oktatási adatok, 2022/2023 (előzetes adatok): https://www.ksh.hu/s/kiadvanyok/oktatasi-adatok-2022-2023-elozetes-adatok/index.html (Letöltve: 2023.01.07.)
Lannert J. (2018): Nemzetközi hallgatók a hazai felsőoktatási intézményekben. Vezetői össze-foglaló. Budapest, Tempus Közalapítvány 31 p. ISBN 978-615-5319-54-9
MATE (2020): A Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem hallgatói adatbázisa, 2020/2021-es tanév
MATE (2021): A Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem hallgatói adatbázisa, 2021/2022-es tanév
MATE (2022): A Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem hallgatói adatbázisa, 2022/2023-as tanév
Mayer A. (2016): A kvantitatív kutatási módszerek. https://spssabc.hu/kutatasi-modszerek/kvantitativ-es-kvalitativ-kutatasi-modszerek/ (Letöltve: 2023.03.08.)
SKOLL Learning Technologies (2020a): Oktatási és pedagógia módszerek – tanítás a gyakor-latban. https://skoll.hu/oktatasi-es-pedagogiai-modszerek-tanitas-a-gyakorlatban/ (Letöltve: 2023.01.07.)
SKOLL Learning Technologies (2020b): 3 általános tévhit az e-learning világában. https://skoll.hu/3-altalanos-tevhit-az-e-learning-vilagaban/ (Letöltve: 2023.01.07.)
SZŐKE B. – TÓTH E. I. (2023): A pénzügyi ismeretek oktatása és az IKT eszközök alkalma-zásának összefüggései 1, Humán Innovációs Szemle 14: 1 pp. 60-70., 11 p. https://doi.org/10.61177/HISZ.2023.14.1.4
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2024 Tóth Eszter Ilona, Horváthné Dr. Kovács Bernadett, Szőke Brigitta
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.