Az „egy személy egy nyelv” idegennyelvi módszer bemutatása az Ágfalvi Napsugár Óvodában egy empirikus kutatás tükrében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.16Resumen
1994-ben az Ágfalvi Napsugár Óvodában a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar jogelődjének egykori két oktatója egy kísérletet kezdeményezett az „egy személy egy nyelv” elvén alapuló idegennyelvi nevelési módszer óvodai bevezetése céljából. Kutatásom helyszíne a Soprontól mindössze négy km-re fekvő Ágfalva, ahol ez a pedagógiai innováció minden sikere ellenére csak rövidéletű volt. Kutatásaim során arra kerestem a választ, hogyan valósították meg ezen a nyugat-magyarországi településen azt a ma már bizonyítottan kiváló pedagógiai módszert, hogy az óvodások valóban hallhassanak minden nap német anyanyelvi beszélőt. A primer kutatásaim eredményeinek bemutatása természetesen annak több aspektusára is kiterjed.
Referencias
Böhm, A. (1995). Ágfalvi mozaik – Agendorfer Mosaik. Sopron: Patriot Kiadó.
Dobos, K. (2002): Az innováció. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 9. sz., pp. 38–48. [online] http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-innovacio [2021. 09.06.]
Hartl, É.– Babai, Zs.– Dr. Kovácsné Vinkovics, É. (2014): Módszertani kézikönyv az óvodai magyar-német kétnyelvű neveléshez. [online] Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar. [online] forrás [2021. 10. 04.]
Kétnyelvű óvoda – sikeres kísérlet. Mai Sopron Vármegye, 1996.04.05., pp. 4.
Kissné Zsámboki, R. (2015). Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában. Pécs: Edenscript Kft.
Százdi, A. (1999). Szakmai fejlesztés az iskolában. Új Pedagógiai Szemle, 49.. évf. 6. sz., pp. 69–85.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2021 Pásztor Enikő
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.