Az „egy személy egy nyelv” idegennyelvi módszer bemutatása az Ágfalvi Napsugár Óvodában egy empirikus kutatás tükrében

Autor/innen

  • Enikő Pásztor Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.16

Abstract

1994-ben az Ágfalvi Napsugár Óvodában a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar jogelődjének egykori két oktatója egy kísérletet kezdeményezett az „egy személy egy nyelv” elvén alapuló idegennyelvi nevelési módszer óvodai bevezetése céljából. Kutatásom helyszíne a Soprontól mindössze négy km-re fekvő Ágfalva, ahol ez a pedagógiai innováció minden sikere ellenére csak rövidéletű volt. Kutatásaim során arra kerestem a választ, hogyan valósították meg ezen a nyugat-magyarországi településen azt a ma már bizonyítottan kiváló pedagógiai módszert, hogy az óvodások valóban hallhassanak minden nap német anyanyelvi beszélőt. A primer kutatásaim eredményeinek bemutatása természetesen annak több aspektusára is kiterjed.

Autor/innen-Biografie

  • Enikő Pásztor, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

    egyetemi adjunktus
    eniko.pasztor@uni-sopron.hu

Literaturhinweise

Böhm, A. (1995). Ágfalvi mozaik – Agendorfer Mosaik. Sopron: Patriot Kiadó.

Dobos, K. (2002): Az innováció. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 9. sz., pp. 38–48. [online] http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-innovacio [2021. 09.06.]

Hartl, É.– Babai, Zs.– Dr. Kovácsné Vinkovics, É. (2014): Módszertani kézikönyv az óvodai magyar-német kétnyelvű neveléshez. [online] Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar. [online] forrás [2021. 10. 04.]

Kétnyelvű óvoda – sikeres kísérlet. Mai Sopron Vármegye, 1996.04.05., pp. 4.

Kissné Zsámboki, R. (2015). Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában. Pécs: Edenscript Kft.

Százdi, A. (1999). Szakmai fejlesztés az iskolában. Új Pedagógiai Szemle, 49.. évf. 6. sz., pp. 69–85.

Veröffentlicht

2021-11-28

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Az „egy személy egy nyelv” idegennyelvi módszer bemutatása az Ágfalvi Napsugár Óvodában egy empirikus kutatás tükrében. (2021). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 19(3-4), 180-188. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.16

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in