Évf. 13 Szám 1-2 (2015)

					View Évf. 13 Szám 1-2 (2015)
Megjelent: 2015-06-28

Tanulmányok

  • A pedagógiai szervezési feltételek optimalizációja a gyermek első évfolyamba való beilleszkedésének kontextusában

    Borbélyová Diana, Slezáková Tatiana
    7-27
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.1
  • A gyermekneveléssel kapcsolatos attitűd jellemzői a 0–7 éves korú gyermeket nevelő családokban [1]

    Csima Melinda, Deutsch Krisztina, Bánfai Bálint, Betlehem József, Jeges Sára, Tancsics Dóra, Lampek Kinga
    29-47
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.2
  • Rizikó- és protektív tényezők a családban

    Deutsch Krisztina, Lampek Kinga, Betlehem József, Bánfai Bálint, Tancsics Dóra, Jeges Sára, Csima Melinda
    49-67
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.3
  • A honvédelmi nevelés a magyar oktatási rendszerben A nevelési terület céljai, módszerei a kezdetektől napjainkig

    Hajdicsné Varga Katalin
    69-84
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.4
  • XVII. századi francia művek a nőnevelésről

    Kéri Katalin
    85-99
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.5
  • Az óvodáskorú gyermekek kulturális tevékenységeinek sajátosságai a gyermekkultúra formálódásának tükrében

    Kissné Zsámboki Réka
    101-119
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.6
  • A gyógypedagógia múltja, jelene és jövője Győrben

    Komjáthy Zsuzsanna
    121-142
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.7
  • A középkori johannita rend karitatív tevékenysége és gazdasági, társadalmi jelentősége Sopronban

    Nmarné Kendöl Jutka
    143-160
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.8

Képzés és Gyakorlat

  • A mindennapos testnevelés helyzetének felmérése Sopron és környéke óvodáiban

    Baloghné Bakk Adrienn
    161-168
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.9
  • Pedagógustehetség − tehetséges pedagógus?

    Bencéné Fekete Andrea
    169-180
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.10
  • A környezeti nevelés elmélete és gyakorlata

    Csenger Lajosné
    181-194
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.11
  • Videóinterjúk használata az oktatásban

    Forrás-Biró Aletta
    195-201
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.12
  • A belépő média szakos hallgatók beszédprodukciója és javításának lehetőségei

    Frang Gizella
    203-220
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.13
  • Állandóság és változás az iskolaérettség megítélésében

    Hanák Zsuzsanna
    221-230
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.14
  • Relaxációs technikák alkalmazása az iskolai gyakorlatban

    József István
    231-237
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.15
  • A két tanítási nyelvű szakközépiskolai képzés szakmódszertani kérdései

    Karner Cecília, Szanyi Imre
    239-251
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.16
  • A nyelvi kérdés az óvodapedagógusok képzésében

    Kézi Erzsébet
    253-264
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.17
  • A nem formális tanulás pozitív és negatív hatásai a felnőttek társas kapcsolataira egy kutatás eredményei alapján

    Kispálné Horváth Mária
    265-276
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.18
  • Tanösvények hatékonyságának vizsgálata A Gyadai tanösvény felmérésének tapasztalatai

    Kollarics Tímea
    277-285
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.19
  • Az anya személyiségjegyeinek hatása a csecsemő preverbális kommunikációjára

    Koós Ildikó
    287-298
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.20
  • A fenntarthatóságra nevelés gyakorlata a győri tanítóképzésben

    Kövecsesné Gősy Viktória
    299-315
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.21
  • A tanítás-tanulás rendszerszemléletű modellje

    Lükő István
    317-335
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.22
  • Médiaprodukciók a moderátor hallgatók mestermunkáiban

    Molnár Csilla
    337-347
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.23
  • A 20. század eleji életreform-mozgalmak és a reformpedagógia harmadik ciklusának babavilága A Käthe Kruse és a Waldorf-babák

    Pásztor Enikő
    349-357
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.24
  • „Ezek a mai szülők!” – Kisgyermekekkel foglalkozó pedagógusok szülőképének néhány jellegzetessége

    Podráczky Judit, Nyitrai Ágnes
    359-373
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.25
  • A roma/cigány tanulók tannyelvi diszkriminációja vagy inklúziója?

    Szilágyi Magdolna
    375-386
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.26
  • Milyen politikai és gazdasági cselekedetekre szocializálja a tehetséges közszereplőt az ellenféllel vagy ellenséggel szemben a Biblia és a Korán?

    Varga Norbert, Szikra Andrea
    387-397
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.27
  • A logoterápia alapfogalmainak szupervíziós vonatkozásai

    Varga Szabolcs
    399-410
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.28

Szakmai Pedagógusképzés

  • Tanárképzés, szakmai tanárképzés a 19. század második felében

    Patyi Gábor
    411-418
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.29
  • A szakképzés és a szakoktatás az ókorban

    Sanda István Dániel
    419-433
    DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.30

Könyvismertetés