An empirical study of the “one person one language” foreign language instruction method in the Sunshine Preschool in Ágfalva

Authors

  • Enikő Pásztor Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.16

Abstract

In 1994, Sunshine Preschool (Napsugar Ovoda) in Ágfalva, introduced “one person one language,” an innovative, new method to teach foreign languages in preschools. My research is focused on this short-lived but successful experiment. I wanted to find out how this proven and effective method was implemented and how the preschool ensured daily instruction by native speakers. I will describe multiple aspects of my primary research.

Author Biography

  • Enikő Pásztor, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

    assistant professor
    eniko.pasztor@uni-sopron.hu

References

Böhm, A. (1995). Ágfalvi mozaik – Agendorfer Mosaik. Sopron: Patriot Kiadó.

Dobos, K. (2002): Az innováció. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 9. sz., pp. 38–48. [online] http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-innovacio [2021. 09.06.]

Hartl, É.– Babai, Zs.– Dr. Kovácsné Vinkovics, É. (2014): Módszertani kézikönyv az óvodai magyar-német kétnyelvű neveléshez. [online] Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar. [online] forrás [2021. 10. 04.]

Kétnyelvű óvoda – sikeres kísérlet. Mai Sopron Vármegye, 1996.04.05., pp. 4.

Kissné Zsámboki, R. (2015). Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában. Pécs: Edenscript Kft.

Százdi, A. (1999). Szakmai fejlesztés az iskolában. Új Pedagógiai Szemle, 49.. évf. 6. sz., pp. 69–85.

Published

2021-11-28

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

An empirical study of the “one person one language” foreign language instruction method in the Sunshine Preschool in Ágfalva. (2021). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 19(3-4), 180-188. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.16