An empirical study of the “one person one language” foreign language instruction method in the Sunshine Preschool in Ágfalva
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.16Abstract
In 1994, Sunshine Preschool (Napsugar Ovoda) in Ágfalva, introduced “one person one language,” an innovative, new method to teach foreign languages in preschools. My research is focused on this short-lived but successful experiment. I wanted to find out how this proven and effective method was implemented and how the preschool ensured daily instruction by native speakers. I will describe multiple aspects of my primary research.
References
Böhm, A. (1995). Ágfalvi mozaik – Agendorfer Mosaik. Sopron: Patriot Kiadó.
Dobos, K. (2002): Az innováció. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 9. sz., pp. 38–48. [online] http://folyoiratok.ofi.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-innovacio [2021. 09.06.]
Hartl, É.– Babai, Zs.– Dr. Kovácsné Vinkovics, É. (2014): Módszertani kézikönyv az óvodai magyar-német kétnyelvű neveléshez. [online] Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar. [online] forrás [2021. 10. 04.]
Kétnyelvű óvoda – sikeres kísérlet. Mai Sopron Vármegye, 1996.04.05., pp. 4.
Kissné Zsámboki, R. (2015). Egy Freinet-szellemű óvodai innováció az 1990-es évek alternatív pedagógiai mozgalmában. Pécs: Edenscript Kft.
Százdi, A. (1999). Szakmai fejlesztés az iskolában. Új Pedagógiai Szemle, 49.. évf. 6. sz., pp. 69–85.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Pásztor Enikő
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.