The application of outdoor methods on the lower primary level

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17165/tp.2024.2.5-14

Keywords:

outdoor method, educational methods, primary school, pedagogues, parents

Abstract

To be able to teach and guide the learning process efficiently, pedagogues need to apply a methodological toolbar of great variety and bear with extraordinary professional knowledge to make the lessons efficient. The aim of the current, non-representative, exploratory research is to discover the educational methods favored by pedagogues. Our research questions focus on whether teachers prefer indoor or outdoor methods and if they receive the necessary support from the directory of the school, the colleagues, and the parents for the application of innovative methods. The results of the research raise the attention to schools should open up too in the sense that they should try to find opportunities for applying these methods within the strict boundaries of the current schedules to provide children with the opportunity of gaining knowledge via experience.

Author Biography

  • Anikó Andrea Bencéné Fekete, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Neveléstudományi Intézet

    bencene.fekete.aniko.andrea@uni-mate.hu

References

Bányai, S. (2022). Az élménypedagógiai tevékenységek szerepe a szociális kompetenciafejlesztésben. Katedra, 30(10), 7–9. https://katedra.sk/folyoirat/katedra_folyoirat/xxx-evfolyam-10-szam/

Békési, K. (2006). Tanulási környezet – a diákok szemével. In J. Lannert, & M. Nagy (Eds.), Az eredményes iskola. Országos Közoktatási Intézet. https://ofi.oh.gov.hu/en/tanulasi-kornyezet-diakok-szemevel

Csapó, B. (2008). A tanulás és tanítás tudományos megalapozása. In K. Fazekas, J. Köllő, & J. Varga, (Ed.), Zöld könyv: a magyar közoktatás megújításáért (pp. 217–233.) Ecostat Gazdaságelemző és Informatikai Intézet.

Csapó, B. (2000). A tantárgyakkal kapcsolatos attitűdök összefüggései. Magyar Pedagógia, 100(3), 343–366.

Csajka, E., & Csimáné Pozsegovics, B. (2019). A szociális kompetenciák fejlesztési lehetőségei az élménypedagógia módszerével hátrányos helyzetű gyermekek körében. Képzés és Gyakorlat Neveléstudományi Folyóirat, 17(2), 67–71. https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.5

Fáyné Dombi, A., & Sztanáné Babics, E. (2015). Pedagógus mesterség. [Jegyzet, tankönyv]. Szegedi Tudományegyetem. http://eta.bibl.u-szeged.hu/1678/

Forrai, M. (2008). Új utak, és szemléletmódok, módszerek a pedagógiában: Optimális élmény vizsgálata tanórákon. In O. Kereszty (Ed.), Új utak, szemléletmódok, módszerek a pedagógiában (pp. 85–86). Kaposvári Egyetem Pedagógiai Főiskolai Kara.

Fűz, N. (2018). Az iskolán kívüli tanulás gyakorlatának, megítélésének és hatásának vizsgálata általános iskolás tanulók, pedagógusok és intézményvezetők körében. [PhD értekezés]. Szegedi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskola. http://doktori.bibl.u-szeged.hu/id/eprint/9961/1/doktori_ertekezes_FN.pdf

Hartl, É. (2008). A „Környezetünk az erdő” pedagógus továbbképzés a környezettudatos nevelésben betöltött helye, szerepe és hatékonysága. [PhD értekezés]. Nyugat Magyarországi Egyetem Roth Gyula Erdészeti és Vadgazdálkodási Tudományok Doktori Iskola. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=http://doktori.uni-sopron.hu/186/2/magyar.pdf&ved=2ahUKEwiHxtO_uJ-LAxUU_rsIHTPEOyUQFnoECBIQAQ&usg=AOvVaw24wg80avgkNIb4dgafUwpn

Lohász, C., & Sőregi, V. (2017). Több, mint játék. Szabadtéri játékokfiataloknak és gyerekeknek. Természetjáró Fiatalok Szövetsége.

Mező, K. (2015). Kreativitás és élménypedagógia. Kocka Kör Kiadó.

Liddle, M. D. (2008). Tanítani a taníthatatlant. Élménypedagógiai kézikönyv. Pressley Ridge Magyarország Alapítvány. http://www.kalandokesalmok.hu/elmenypedagogia/szemlelet/

Pál, V. (2018). Felsőoktatási intézmények a közoktatás és az ismeretterjesztés szolgálatában. GeoMetodika, 2(2), 59–72. https://foldrajztanitas.elte.hu/index.php/geometodika-2018-2-szam/a-felsooktatasi-intezmenyek-a-kozoktatas-es-az-ismeretterjesztes-szolgalataban/

Páskuné Kiss, J. (2014). Tanórán kívüli iskolai és iskolán kívüli programok a tehetséggondozásban. Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége.

Radnóti, K. (2006). Milyen oktatási és értékelési módszereket alkalmaznak a pedagógusok? In Z. Kerber (Ed.), Hidak a tantárgyak között: Kereszttantervi kompetenciák és tantárgyközi kapcsolatok (pp. 131-167). Országos Közoktatási Intézet.

Published

2025-02-11

Issue

Section

Studies

How to Cite

The application of outdoor methods on the lower primary level. (2025). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 22(2), 5-14. https://doi.org/10.17165/tp.2024.2.5-14

Similar Articles

1-10 of 366

You may also start an advanced similarity search for this article.