Egész napos iskola – mit várnak a szülők?

Szerzők

  • Bencéné Fekete Andrea

Absztrakt

Az egész napos iskola Magyarországon még nem elterjedt oktatási forma, de a NAT vitaanyagának megjelenése óta szélesebb körű figyelmet kapott. Számos meghatározás került napvilágra, de nem született még meg az egységesen elfogadott definíció. Az egész napos iskola olyan iskolaszervezési forma, amely nem tehető egyenlővé a napközivel, és nem tekinthető a délelőtti tanóra meghosszabbításának sem. Alsó tagozaton már működik, hiszen a délelőtti tanórákat a délutáni leckeírás követi, amely mellett az iskola lehetőségeitől függően lehetőség nyílik az egyéni képességek fejlesztésére, tehetséggondozásra, a sportolásra, a művészeti tevékenységek megismerésére, valamint a hátránykompenzációra. 2012 kezdetén folytatott empirikus kutatásom során arra kerestem a választ, hogy a felső tagozatos diákok szülei milyen elvárásokat támasztanak az új oktatási formával szemben.

Hivatkozások

Cheminais, R. (2008): Extended Schools and Children's Centres: A Practical Guide. David Fulton Books. doi: https://doi.org/10.4324/9780203931752

Darvai Ágnes – Kende Ágnes (2009): Az egész napos iskola nemzetközi tapasztalatai, hazai lehetőségei. Az Országgyűlés Szociális és Ifjúsági Bizottsága által megrendelt szakértői anyag, Budapest.

Darvai Ágnes – Kende Ágnes (2010): Egész napos iskola – tapasztalatok és lehetőségek. Esély: társadalom és szociálpolitikai folyóirat, 2010.21. évf. 3. sz. 23–47.

Eperjessy Gézáné (1981): Mire jó az egésznapos nevelés? Tankönyvkiadó, Budapest.

Füle Sándor: (2004) Napközi otthoni neveléstan. Okker Kiadó, Budapest.

Gloviczki Zoltán: (2012) Hogyan valósul meg az egész napos iskola: Köznevelés 68. évfolyam 4–5. szám 02.03. 3.

Hoffmann Rózsa: Hitoktatás, egész napos iskola, állami beleszólás - ilyen lesz a közoktatás. [online] http://hvg.hu/itthon/20110930_kozveleles_koncepcio_hoffmann [2012.03.18.]

Markovits Judit: (2011) Milyen legyen az egész napos iskola? Tanító 49. évf. 8. sz. 4–6.

Rekus, J.: (2004) Ganztagsschule in pädagogischer Verantwortung. Aschendorff Verlag, Deutschland.

Sinka Edit: (2011): Egész napos iskola – Hogyan működik máshol? [on-line] < URL: http://www.koloknet.hu/?1680-egesz-napos-iskola-a-hogyan-mukodik-mashol>

Zöld utat kaphat az egész napos iskola. Új Katedra 2011. 23. évf. 8. szám 5–7. Megállapodtak az egész napos iskola kérdésében is. [online] < URL: http://mno.hu/belfold/megallapodtak-az-egesz-napos-iskola-kerdeseben-is-1036617> [2012.03.23.]

A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC törvény 4.§ 3. pontja In: Magyar Közlöny, < URL: http://jogszabalykereso.mhk.hu/MK11162.pdf >[online] [2012.03.23.]

Letöltések

Megjelent

2012-06-25

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Egész napos iskola – mit várnak a szülők?. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(1-2), 3-15. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5168

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei