Hiánypótló szakmai együttműködés az iskolai integrációban

Authors

  • Lászlóné Horváth Soproni Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Szakiskola

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.20

Abstract

Kísérleti, többségi tantervű, kislétszámú osztály indult Sopronban, hogy megkönnyítse a tankötelezett, ép intellektusú, autizmus spektrumzavarral, kevert fejlődési zavarral vagy egyéb pszichés fejlődési zavarral élő tanulók iskolakezdését. A tanulócsoport létrehozásának célja, hogy fokozatos integráció révén olyan pedagógiai gyakorlat alakuljon ki az ellátórendszerben, amely elősegíti az érintett tanulók későbbi zavartalan beilleszkedését. Az egyedülálló kezdeményezés, amely egyszerre biztosítja a korai nevelés-oktatás terén szükséges sérülésspecifikus támogatást, ugyanakkor a tanulók fejlettségének megfelelően lehetőséget ad a többségi kortárs iskolai csoportokba való átjárhatóságra, a Soproni Tankerületi Központ, a Soproni Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, a szülők által választott általános iskola és a szülők négyoldalú szakmai együttműködésének eredményeképpen valósul meg.

Author Biography

  • Lászlóné Horváth, Soproni Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Szakiskola

    igazgato@kozmutza.hu

References

Keszi Roland – Kiss László – Pál Judit – Papp Gergő (2019). Autista gyermekek a mai magyar közoktatásban. Kapocs : a Nemzeti, Család- és Szociálpolitikai Intézet folyóirata, 10. évf. 3. sz. pp. 30–46. [online] http://www.ncsszi.hu/download.php?file_id=1017 [2019.szeptember 12.]

Pedagógiai Program (2019). Soproni Kozmutza Flóra Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Óvoda, Általános Iskola és Szakiskola.

Published

2019-12-21

Issue

Section

Köznevelési körkép - Válogatás a Soproni Tankerületi Központ Antiszegregációs Munkacsoportjának írásaiból

How to Cite

Hiánypótló szakmai együttműködés az iskolai integrációban. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(3-4), 235-240. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.20