A magyar utazók attitűdjei a bolgár turizmussal kapcsolatban
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.2632Kulcsszavak:
bolgár turisztikai desztináció, utazási szokásokAbsztrakt
A cikkünkben a magyar turisták utazási szokásait a Bulgáriai desztinációval kapcsolatos attitűdjeit és a népszerű bolgár desztinációkat vizsgáltuk. A primer kutatásunk (N=810) megerősíti a bolgár statisztikai hivatal azon kimutatását, mely szerint a tengerpart mellett a téli síturizmus is egyre népszerűbb a turisták körében. A magyar utazók még mindig a nyári szezont részesítik előtérbe, így a bolgár tengerparti desztináció népszerűsége vitathatatlan, ám a téli hónapokban növekvő magyar turistalétszám a hegyvidéki desztinációk erősödését igazolják.
Hivatkozások
Adventure Travel Trade Association (2013): Adventure Tourism Market Study. George Washington University. 15.
„Branding Bulgaria” Project, Group Discussions, June 2002 – Resume of the main results (2002) (A Balkan British Social Surveys, a Gallup International és a Taylor Nelson Sofres Modus közös kvalitatív kutatása, www.image.bg)
Bujdosó, Z. – Dávid, L. (2013): Extreme sports and other activities in tourism with special regard to the Mátra Mountain. Journal of physical education and sport 13: 1 pp. 39–45., 7., DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2013.01007
Bulgár Turisztikai Hivatal (2021): https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/documents/2021-05/rezyume_dulgosrochno.pdf
Christiansen D. (1990): Adventure Tourism. In: Adventure Education, J. Miles and S. Priests, eds., State College PA: Venture Publishing. 433–441.
Csapó J. (2016): Az aktív turizmus keresletének vizsgálata a turizmus legújabb trendjeinek tükrében. Pécsi Tudományiegyetem, Start, 2016. I. évf. 2. szám 13–22.
Csapó, J. – Gonda, T. (2019): A hazai lakosság utazási motivációinak és szokásainak elemzése az aktív turizmus és a fizikai aktivitás tekintetében. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4 (4). DOI: https://doi.org/10.15170/TVT.2019.04.04.06
Csíkszentmihályi, M. – Selega, I. (1990): Adventure and the Flow Experience, In: Adventure Education, J. Miles and S. Priest, eds., State Collage PA: Venture Publishing. 149–155.
Fehér, A. – Bácsné, B. É. – Müller, A. – Szakály, Z. (2019). Fizikai aktivitás motivációival kapcsolatos modellek rendszerezése II. – Szakirodalmi áttekintés. In: Fehér, András; Szakály, Zoltán (szerk.) Egészségpiaci kutatások. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar (2019) pp. 164-172., 9 p.
Győri F. (2020): Health – Sports – Tourism: with the Prospects of Hungary. Szeged, Magyarország: Foundation For Youth Activity and Lifestyle (2020). ISBN: 9786158175005
Hudson S. (2003): Sport and Adventure Tourism. The Haworth Hospitality Press, New York – London – Oxford, 324. ISBN:0789012766
Kiss, P. – Eőry, E. – Hercz, Á., (2016): A fiatal írek rekreációs sporttevékenysége (The Recreational physical lisure activities of the Irish people). Journal Start – Sport, Társadalom, Aktivitás Rekreáció és Turizmus. University of Pécs. 1(1): 25–39.
Kosztin, N. – Tőzsér, J. – Csernoch, L. – Balatoni, I. (2017): Reasons for and obstacles to cycling in opinions of residents of Debrecen, Hungary. Apstract - Applied studies in agribusiness and commerce 11: 3–4., 53–60., 8. DOI: https://doi.org/10.19041/APSTRACT/2017/3-4/8
Laoues-Czimbalmos, N. (2021): Az Észak-alföldi és Észak-magyarországi régióban fogyatékossággal élő tanulók szabadidő-eltöltési szokásai. Acta Carolus Robertus 11: 1., 51–59., 9. DOI: https://doi.org/10.33032/acr.2575
Lenténé, Puskás A. – Hídvégi, P. – Pucsok, J. M. – Dobay, B. – Molnár, A. – Bíró, M. (2019). A szabadidős sport keresleti és kínálati elemek vizsgálata az Észak-alföldi régió egészségturizmusában. Különleges Bánásmód 5: 4 pp. 45-54., 10 p. DOI: https://doi.org/10.18458/KB.2019.4.45
Michalkó G. (2002): Az aktív turizmus elméleti megközelítése (A theoretical approach to active tourism). Aktív turizmus, 5–16.
NSI.bg (Bolgár statisztikai hivatal) Посещения на чужденци в България по месеци и по страни | Национален статистически институт (nsi.bg)
Papadopoulos, Nicolas – Heslop, Louise A. (2002): Country Equity and Country Branding. Journal of Brand Management, 2002. áprilisi szám, 294–314. Henry Stewart Publications.
Papp- Váry Á. (2005): Hogyan adjuk el Bulgáriát? In: Marketingoktatás és kutatás a változó Európai Unióban. Szerk.: Józsa László. ISBN: 963 7175 25 3 http://www.papp-vary.hu/orszagmarkazas/Hogyan_adjuk_el_Bulgariat.pdf
Papp-Váry Á. (2007): Az országmárkázás szerepe és hatásai: Országimázs a kibővült Európai Unióban. Phd disszertáció. 2007., 228. (http://doktori.nyme.hu/246/1/disszertacio.pdf)
Rákó E. (2010): A szabadidő eltöltésének lehetőségei a gyermekvédelmi intézményekben. Iskolakultúra: Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata 20: 9. 43–52., 10. ISSN 1215-5233
Révész, L. – Müller, A. – Herpainé, Lakó J. – Boda, E. – Bíró, M. (2015): A rekreáció elmélete és módszertana 1. EKF Lícium Kiadó.
Szakály, Z. – Fehér, A: Sportmarketing. Debrecen, Magyarország: Campus Kiadó (2015), 220 p.
Szépné, Varga H. – Csernoch, L. – Balatoni, I. (2018): E-sport kontra fizikai aktivitás a fiatal korosztályok körében. Magyar Sporttudományi Szemle 19: 75. 85–86., 1.
Ussama, Majeed M. – Mahmood, A. – Molnár, E. – Ali, Murtaza S. (2021). Social media analytics lens: A study on consumer perceived risk to share information on social media networks. Humanities & Social sciences reviews 9: 2 pp. 258-268., 11 p. DOI: https://doi.org/10.18510/hssr.2021.9227
Várhelyi, T. – Könyves, E. (2007): A síturizmus és a wellness konvergenciája. Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 34. köt.). Vizsgálatok a sporttudomány és az egészségturizmus területén= Acta Academiae Paedagogicae Agriensis. Sectio Sport, 149–158.
Vizi I. (2005): A magyar lakosság aktív turizmussal kapcsolatos preferenciái és az aktív turisztikai tevékenységek intenzitása. Turizmus Bulletin, 9(4), 30–40.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2022 Katalin Szabó
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.