A magyar utazók attitűdjei a bolgár turizmussal kapcsolatban
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.2632Kulcsszavak:
bolgár turisztikai desztináció, utazási szokásokAbsztrakt
A cikkünkben a magyar turisták utazási szokásait a Bulgáriai desztinációval kapcsolatos attitűdjeit és a népszerű bolgár desztinációkat vizsgáltuk. A primer kutatásunk (N=810) megerősíti a bolgár statisztikai hivatal azon kimutatását, mely szerint a tengerpart mellett a téli síturizmus is egyre népszerűbb a turisták körében. A magyar utazók még mindig a nyári szezont részesítik előtérbe, így a bolgár tengerparti desztináció népszerűsége vitathatatlan, ám a téli hónapokban növekvő magyar turistalétszám a hegyvidéki desztinációk erősödését igazolják.
Hivatkozások
Adventure Travel Trade Association (2013): Adventure Tourism Market Study. George Washington University. 15.
„Branding Bulgaria” Project, Group Discussions, June 2002 – Resume of the main results (2002) (A Balkan British Social Surveys, a Gallup International és a Taylor Nelson Sofres Modus közös kvalitatív kutatása, www.image.bg)
Bujdosó, Z. – Dávid, L. (2013): Extreme sports and other activities in tourism with special regard to the Mátra Mountain. Journal of physical education and sport 13: 1 pp. 39–45., 7., DOI: https://doi.org/10.7752/jpes.2013.01007
Bulgár Turisztikai Hivatal (2021): https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/documents/2021-05/rezyume_dulgosrochno.pdf
Christiansen D. (1990): Adventure Tourism. In: Adventure Education, J. Miles and S. Priests, eds., State College PA: Venture Publishing. 433–441.
Csapó J. (2016): Az aktív turizmus keresletének vizsgálata a turizmus legújabb trendjeinek tükrében. Pécsi Tudományiegyetem, Start, 2016. I. évf. 2. szám 13–22.
Csapó, J. – Gonda, T. (2019): A hazai lakosság utazási motivációinak és szokásainak elemzése az aktív turizmus és a fizikai aktivitás tekintetében. Turisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok, 4 (4). DOI: https://doi.org/10.15170/TVT.2019.04.04.06
Csíkszentmihályi, M. – Selega, I. (1990): Adventure and the Flow Experience, In: Adventure Education, J. Miles and S. Priest, eds., State Collage PA: Venture Publishing. 149–155.
Fehér, A. – Bácsné, B. É. – Müller, A. – Szakály, Z. (2019). Fizikai aktivitás motivációival kapcsolatos modellek rendszerezése II. – Szakirodalmi áttekintés. In: Fehér, András; Szakály, Zoltán (szerk.) Egészségpiaci kutatások. Debrecen, Magyarország: Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar (2019) pp. 164-172., 9 p.
Győri F. (2020): Health – Sports – Tourism: with the Prospects of Hungary. Szeged, Magyarország: Foundation For Youth Activity and Lifestyle (2020). ISBN: 9786158175005
Hudson S. (2003): Sport and Adventure Tourism. The Haworth Hospitality Press, New York – London – Oxford, 324. ISBN:0789012766
Kiss, P. – Eőry, E. – Hercz, Á., (2016): A fiatal írek rekreációs sporttevékenysége (The Recreational physical lisure activities of the Irish people). Journal Start – Sport, Társadalom, Aktivitás Rekreáció és Turizmus. University of Pécs. 1(1): 25–39.
Kosztin, N. – Tőzsér, J. – Csernoch, L. – Balatoni, I. (2017): Reasons for and obstacles to cycling in opinions of residents of Debrecen, Hungary. Apstract - Applied studies in agribusiness and commerce 11: 3–4., 53–60., 8. DOI: https://doi.org/10.19041/APSTRACT/2017/3-4/8
Laoues-Czimbalmos, N. (2021): Az Észak-alföldi és Észak-magyarországi régióban fogyatékossággal élő tanulók szabadidő-eltöltési szokásai. Acta Carolus Robertus 11: 1., 51–59., 9. DOI: https://doi.org/10.33032/acr.2575
Lenténé, Puskás A. – Hídvégi, P. – Pucsok, J. M. – Dobay, B. – Molnár, A. – Bíró, M. (2019). A szabadidős sport keresleti és kínálati elemek vizsgálata az Észak-alföldi régió egészségturizmusában. Különleges Bánásmód 5: 4 pp. 45-54., 10 p. DOI: https://doi.org/10.18458/KB.2019.4.45
Michalkó G. (2002): Az aktív turizmus elméleti megközelítése (A theoretical approach to active tourism). Aktív turizmus, 5–16.
NSI.bg (Bolgár statisztikai hivatal) Посещения на чужденци в България по месеци и по страни | Национален статистически институт (nsi.bg)
Papadopoulos, Nicolas – Heslop, Louise A. (2002): Country Equity and Country Branding. Journal of Brand Management, 2002. áprilisi szám, 294–314. Henry Stewart Publications.
Papp- Váry Á. (2005): Hogyan adjuk el Bulgáriát? In: Marketingoktatás és kutatás a változó Európai Unióban. Szerk.: Józsa László. ISBN: 963 7175 25 3 http://www.papp-vary.hu/orszagmarkazas/Hogyan_adjuk_el_Bulgariat.pdf
Papp-Váry Á. (2007): Az országmárkázás szerepe és hatásai: Országimázs a kibővült Európai Unióban. Phd disszertáció. 2007., 228. (http://doktori.nyme.hu/246/1/disszertacio.pdf)
Rákó E. (2010): A szabadidő eltöltésének lehetőségei a gyermekvédelmi intézményekben. Iskolakultúra: Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata 20: 9. 43–52., 10. ISSN 1215-5233
Révész, L. – Müller, A. – Herpainé, Lakó J. – Boda, E. – Bíró, M. (2015): A rekreáció elmélete és módszertana 1. EKF Lícium Kiadó.
Szakály, Z. – Fehér, A: Sportmarketing. Debrecen, Magyarország: Campus Kiadó (2015), 220 p.
Szépné, Varga H. – Csernoch, L. – Balatoni, I. (2018): E-sport kontra fizikai aktivitás a fiatal korosztályok körében. Magyar Sporttudományi Szemle 19: 75. 85–86., 1.
Ussama, Majeed M. – Mahmood, A. – Molnár, E. – Ali, Murtaza S. (2021). Social media analytics lens: A study on consumer perceived risk to share information on social media networks. Humanities & Social sciences reviews 9: 2 pp. 258-268., 11 p. DOI: https://doi.org/10.18510/hssr.2021.9227
Várhelyi, T. – Könyves, E. (2007): A síturizmus és a wellness konvergenciája. Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 34. köt.). Vizsgálatok a sporttudomány és az egészségturizmus területén= Acta Academiae Paedagogicae Agriensis. Sectio Sport, 149–158.
Vizi I. (2005): A magyar lakosság aktív turizmussal kapcsolatos preferenciái és az aktív turisztikai tevékenységek intenzitása. Turizmus Bulletin, 9(4), 30–40.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2022 Katalin Szabó
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.