Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-Alföld régióban

Szerzők

  • Müller Anetta Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Gabnai Zoltán Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
  • Bácsné Bába Éva Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Pfau Christa Sára Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Bartha Éva Judit Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Molnár Anikó Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
  • Pető Károly Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2481

Kulcsszavak:

fitneszszolgáltatók, trendek, marketingmix, termékfejlesztés, fizikai aktivitás

Absztrakt

A fitneszszolgáltatások alkalmasak a mozgásszegény életmód kompenzálására, ezért napjainkban megnövekedtek az ezek keresletét, fogyasztói motivációját elemző írások.  A kínálat is kutatott terület, ahol elsősorban a szolgáltatás minőségével kapcsolatban vizsgálódtak a kutatók. Kevés kutatás ír a fitnesztermeket üzemeltető cégek vállalkozási tevékenységéről. Kutatásunkban az Észak-Alföld régióban működő fitneszszolgáltatásokat nyújtó vállalkozások (N = 31) vállalkozási tevékenységének feltérképezésére vállalkozunk. Jelen tanulmányban azt mutatjuk be, hogy a fitnesztermek üzemeltetői mennyire vélik fontosnak a marketingmix elemeinek tudatos alkalmazását. Az eredmények igazolják, hogy a szolgáltatók követik a trendeket, melyeket megjelenítenek a termékfejlesztésben. Így a trendekhez igazított kínálatfejlesztés a szolgáltatók marketingtevékenységének egyik meghatározó eleme. A kínálat kialakításakor a szolgáltatók olyan kiegészítő szolgáltatásokat (pl. wellnesskínálati elemek) is megcéloznak, melyek hatékony módon egészítik ki a különböző edzésformákat, egyben biztosítják a regenerációt. A szolgáltatásfejlesztés a változó igényeknek való megfelelésre, az egyediségre való törekvésre is fókuszál, amely piaci előnyt eredményezhet, hozzájárulva a versenyképesség növeléséhez. Árképzésükre az árelfogadó stratégia és a versenytársakhoz igazított árképzés a jellemző. Promóciós tevékenységükben és az értékesítésben előnyben részesítik az onlinemarketing-eszközöket.

Szerző életrajzok

  • Müller Anetta, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Müller Anetta
    Egyetemi docens
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    muller.anetta@econ.unideb.hu

  • Gabnai Zoltán, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet

    Dr. Gandai Zoltán
    Tudományos segédmunkatárs
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
    gabnai.zoltan@econ.unideb.hu

  • Bácsné Bába Éva, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Bácsné Prof. Dr. Bába Éva
    Egyetemi tanár
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    bacsne.baba.eva@econ.unideb.hu

  • Pfau Christa Sára, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Pfau Christa Sára
    Adjunktus
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    pfau.christa@econ.unideb.hu

  • Bartha Éva Judit, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Bartha Éva Judit
    Tudományos segédmunkatárs
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és –Menedzsment
    Intézet
    bartha.eva.judit@econ.unideb.hu

  • Molnár Anikó, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

    Molnár Anikó
    Mesterszakos egyetemi hallgató
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
    miller.e.annie@gmail.com

  • Pető Károly, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

    Prof. Dr. Pető Károly
    Egyetemi tanár
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális
    Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet
    peto.karoly@econ.unideb.hu

Letöltések

Megjelent

2020-12-10

Hogyan kell idézni

Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-Alföld régióban. (2020). Acta Carolus Robertus, 10(2), 117-136. https://doi.org/10.33032/acr.2481

Hasonló cikkek

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei