Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-Alföld régióban

Szerzők

  • Müller Anetta Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Gabnai Zoltán Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
  • Bácsné Bába Éva Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Pfau Christa Sára Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Bartha Éva Judit Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Molnár Anikó Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
  • Pető Károly Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2481

Kulcsszavak:

fitneszszolgáltatók, trendek, marketingmix, termékfejlesztés, fizikai aktivitás

Absztrakt

A fitneszszolgáltatások alkalmasak a mozgásszegény életmód kompenzálására, ezért napjainkban megnövekedtek az ezek keresletét, fogyasztói motivációját elemző írások.  A kínálat is kutatott terület, ahol elsősorban a szolgáltatás minőségével kapcsolatban vizsgálódtak a kutatók. Kevés kutatás ír a fitnesztermeket üzemeltető cégek vállalkozási tevékenységéről. Kutatásunkban az Észak-Alföld régióban működő fitneszszolgáltatásokat nyújtó vállalkozások (N = 31) vállalkozási tevékenységének feltérképezésére vállalkozunk. Jelen tanulmányban azt mutatjuk be, hogy a fitnesztermek üzemeltetői mennyire vélik fontosnak a marketingmix elemeinek tudatos alkalmazását. Az eredmények igazolják, hogy a szolgáltatók követik a trendeket, melyeket megjelenítenek a termékfejlesztésben. Így a trendekhez igazított kínálatfejlesztés a szolgáltatók marketingtevékenységének egyik meghatározó eleme. A kínálat kialakításakor a szolgáltatók olyan kiegészítő szolgáltatásokat (pl. wellnesskínálati elemek) is megcéloznak, melyek hatékony módon egészítik ki a különböző edzésformákat, egyben biztosítják a regenerációt. A szolgáltatásfejlesztés a változó igényeknek való megfelelésre, az egyediségre való törekvésre is fókuszál, amely piaci előnyt eredményezhet, hozzájárulva a versenyképesség növeléséhez. Árképzésükre az árelfogadó stratégia és a versenytársakhoz igazított árképzés a jellemző. Promóciós tevékenységükben és az értékesítésben előnyben részesítik az onlinemarketing-eszközöket.

Szerző életrajzok

Müller Anetta, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

Dr. Müller Anetta
Egyetemi docens
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
Intézet
muller.anetta@econ.unideb.hu

Gabnai Zoltán, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet

Dr. Gandai Zoltán
Tudományos segédmunkatárs
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
gabnai.zoltan@econ.unideb.hu

Bácsné Bába Éva, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

Dr. Bácsné Prof. Dr. Bába Éva
Egyetemi tanár
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
Intézet
bacsne.baba.eva@econ.unideb.hu

Pfau Christa Sára, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

Dr. Pfau Christa Sára
Adjunktus
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
Intézet
pfau.christa@econ.unideb.hu

Bartha Éva Judit, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

Dr. Bartha Éva Judit
Tudományos segédmunkatárs
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és –Menedzsment
Intézet
bartha.eva.judit@econ.unideb.hu

Molnár Anikó, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

Molnár Anikó
Mesterszakos egyetemi hallgató
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
miller.e.annie@gmail.com

Pető Károly, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

Prof. Dr. Pető Károly
Egyetemi tanár
Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális
Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet
peto.karoly@econ.unideb.hu

Downloads

Megjelent

2020-12-10

Hogyan kell idézni

Müller, A., Gabnai, Z., Bácsné Bába, Éva, Pfau, C. S., Bartha, Éva J., Molnár, A., & Pető, K. (2020). Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-Alföld régióban. Acta Carolus Robertus, 10(2), 117–136. https://doi.org/10.33032/acr.2481