Learning outcomes of the kindergarten teacher training programme in the light of students’ external practice

Authors

  • Réka Kissné Zsámboki Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.13

Abstract

The University of Sopron Benedek Elek Faculty of Pedagogy worked out a research on learning outcomes of the kindergarten teacher training programme in cooperation with the Early Childhood Department of the Hungarian National College of Teachers. The gole of this study was exploring the experiences of our professional partners (kindergartens) on the challenges of the kindergarten teachers’ profession, including theoretical and methodological knowledge, readiness, learning outcomes and teaching requirements. Referring to the results it can be stated, that new, innovative learning outcomes, skills and contents are reqiured that increase the efficiency of kindergarten teacher training. strengthen practice-oriented training, support cooperative and reflective work, and develop students’ digital competencies.

Author Biography

  • Réka Kissné Zsámboki, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

    university associate professor
    kissne.zsamboki.reka@uni-sopron.hu

References

A 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1200363.kor [online 2021.11.20.]

A 63/2021. (XII. 29.) ITM rendelet a pedagógusképzés képzési terület egyes szakjainak képzési és kimeneti követelményeiről. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2100063.ITM&txtreferer=00000001.txt [online 2022.01.04.]

Borszéki, J. (2021). Képzési és kimeneti követelmények (KKK), tanulási eredmény alapú tantervfejlesztés, 21. századi kompetenciák a rendészeti felsőoktatásban. Belügyi Szemle, 69. évf. 5. sz. pp. 751−780. DOI: https://doi.org/10.38146/BSZ.2021.5.3

Forgó, M. és Czakó, A. és Lévai, R. S. (2009). Frissdiplomásokkal szemben támasztott munkaadói elvárások. Felsőoktatási Műhely, 3. évf. 3. sz. pp. 75−86.

Kocsis, M. (2009). A pedagógusképzés szerkezeti és tartalmi változásai az 1990-es években. OFI .https://ofi.oh.gov.hu/pedagoguskepzes-szerkezeti-es-tartalmi-valtozasai-az-1990-es-evekben [online 2021.11.23.]

Mogyorósi, Zs. és Virág, I. (é.n.). Iskola a társadalomban - az iskola társadalma. forrás [online 2021.11.22.]

Tóthné Téglás, T. és Hlédik, E. (2018). Kompetenciaelvárások értelmezése egy mélyinterjús kutatás eredményei alapján. Marketing & Menedzsment, 52. évf. 2. sz. pp. 59−68.

Published

2021-11-28

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Learning outcomes of the kindergarten teacher training programme in the light of students’ external practice. (2021). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 19(3-4), 149-161. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.13