Az óvodapedagógus hivatásra felkészítő képzési tartalmak vizsgálata a hallgatók szakmai gyakorlatainak tükrében

Autor/innen

  • Réka Kissné Zsámboki Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.13

Abstract

A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar a Nemzeti Pedagógus Kar Óvodai Szakmai Tagozatának együttműködésével kutatást végzett a gyakorlatban dolgozó óvodapedagógusok körében. A vizsgálat legfontosabb célja a köznevelési partnerek - az intézményvezetők és az óvodapedagógusok - véleményének összegyűjtése volt a hivatás 21. századi kihívásairól, a pedagógusjelöltek elméleti és módszertani felkészültségéről, a velük szemben megfogalmazott elvárásokról, a képzési és kimeneti követelményekről és a képzési programokról. A kapott eredmények elemzését követően megállapítható, hogy az óvodapedagógus-képzés hatékonyságát növelő új, innovatív elemek és tartalmak beépítése kívánatos lesz a jövőbeni tantervi reformok során, melynek fő irányai a gyakorlatorientált képzési tartalmak erősítése, a kooperatív és reflektív hallgatói munkaformák alkalmazása, valamint a digitális kompetenciák fejlesztése lesz.

Autor/innen-Biografie

  • Réka Kissné Zsámboki, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar, Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

    egyetemi docens
    kissne.zsamboki.reka@uni-sopron.hu

Literaturhinweise

A 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1200363.kor [online 2021.11.20.]

A 63/2021. (XII. 29.) ITM rendelet a pedagógusképzés képzési terület egyes szakjainak képzési és kimeneti követelményeiről. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2100063.ITM&txtreferer=00000001.txt [online 2022.01.04.]

Borszéki, J. (2021). Képzési és kimeneti követelmények (KKK), tanulási eredmény alapú tantervfejlesztés, 21. századi kompetenciák a rendészeti felsőoktatásban. Belügyi Szemle, 69. évf. 5. sz. pp. 751−780. DOI: https://doi.org/10.38146/BSZ.2021.5.3

Forgó, M. és Czakó, A. és Lévai, R. S. (2009). Frissdiplomásokkal szemben támasztott munkaadói elvárások. Felsőoktatási Műhely, 3. évf. 3. sz. pp. 75−86.

Kocsis, M. (2009). A pedagógusképzés szerkezeti és tartalmi változásai az 1990-es években. OFI .https://ofi.oh.gov.hu/pedagoguskepzes-szerkezeti-es-tartalmi-valtozasai-az-1990-es-evekben [online 2021.11.23.]

Mogyorósi, Zs. és Virág, I. (é.n.). Iskola a társadalomban - az iskola társadalma. forrás [online 2021.11.22.]

Tóthné Téglás, T. és Hlédik, E. (2018). Kompetenciaelvárások értelmezése egy mélyinterjús kutatás eredményei alapján. Marketing & Menedzsment, 52. évf. 2. sz. pp. 59−68.

Veröffentlicht

2021-11-28

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Az óvodapedagógus hivatásra felkészítő képzési tartalmak vizsgálata a hallgatók szakmai gyakorlatainak tükrében. (2021). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 19(3-4), 149-161. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.13

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in