Az óvodapedagógus hivatásra felkészítő képzési tartalmak vizsgálata a hallgatók szakmai gyakorlatainak tükrében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.13Resumen
A Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar a Nemzeti Pedagógus Kar Óvodai Szakmai Tagozatának együttműködésével kutatást végzett a gyakorlatban dolgozó óvodapedagógusok körében. A vizsgálat legfontosabb célja a köznevelési partnerek - az intézményvezetők és az óvodapedagógusok - véleményének összegyűjtése volt a hivatás 21. századi kihívásairól, a pedagógusjelöltek elméleti és módszertani felkészültségéről, a velük szemben megfogalmazott elvárásokról, a képzési és kimeneti követelményekről és a képzési programokról. A kapott eredmények elemzését követően megállapítható, hogy az óvodapedagógus-képzés hatékonyságát növelő új, innovatív elemek és tartalmak beépítése kívánatos lesz a jövőbeni tantervi reformok során, melynek fő irányai a gyakorlatorientált képzési tartalmak erősítése, a kooperatív és reflektív hallgatói munkaformák alkalmazása, valamint a digitális kompetenciák fejlesztése lesz.
Referencias
A 363/2012. (XII. 17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1200363.kor [online 2021.11.20.]
A 63/2021. (XII. 29.) ITM rendelet a pedagógusképzés képzési terület egyes szakjainak képzési és kimeneti követelményeiről. https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2100063.ITM&txtreferer=00000001.txt [online 2022.01.04.]
Borszéki, J. (2021). Képzési és kimeneti követelmények (KKK), tanulási eredmény alapú tantervfejlesztés, 21. századi kompetenciák a rendészeti felsőoktatásban. Belügyi Szemle, 69. évf. 5. sz. pp. 751−780. DOI: https://doi.org/10.38146/BSZ.2021.5.3
Forgó, M. és Czakó, A. és Lévai, R. S. (2009). Frissdiplomásokkal szemben támasztott munkaadói elvárások. Felsőoktatási Műhely, 3. évf. 3. sz. pp. 75−86.
Kocsis, M. (2009). A pedagógusképzés szerkezeti és tartalmi változásai az 1990-es években. OFI .https://ofi.oh.gov.hu/pedagoguskepzes-szerkezeti-es-tartalmi-valtozasai-az-1990-es-evekben [online 2021.11.23.]
Mogyorósi, Zs. és Virág, I. (é.n.). Iskola a társadalomban - az iskola társadalma. forrás [online 2021.11.22.]
Tóthné Téglás, T. és Hlédik, E. (2018). Kompetenciaelvárások értelmezése egy mélyinterjús kutatás eredményei alapján. Marketing & Menedzsment, 52. évf. 2. sz. pp. 59−68.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2021 Kissné Zsámboki Réka
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.