Self-Motivation and Employment Survey Among Tour Guide Can- Didates

Authors

  • László Dóra ELTE PPK

Abstract

The guide qualification is very popular in Hungary. The participants of the course are dissimilar, taking into consideration their age and qualification. The hypothesis said, the reason of the popularity is only the interesting side of a guide's work. Other reason could be economic and exploying doubts nowadays, and this is equal to a motivation effect, therefore people spend money and leisure time on learning in an adult education school. Nowadays adult educating system is not suitable for the competition in this field, and do not take into consideration the practical side of the education. The results of the final exams confirms the same theory, and the average competences can not growth during the course time, theefore students without higher education degrees still have disadvantages.

Author Biography

  • László Dóra, ELTE PPK

    PhD-hallgató

References

Bajusz Klára (2005): A magyar felnőttképzési rendszer változásai 1989 után. In: Bajusz Klára: Iskolarendszerű felnőttoktatás az ezredfordulón. PTE FEEK, Pécs. 17–62.

Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák – különbségek. Egy differenciált tanításelmélet vázlata. 3. kiadás. OKKER Oktatási kiadó, Budapest.

Benedek András (2010): A szakképzés és a felnőttképzés fejlesztése: tények és tendenciák. NSZFI, Budapest.

Borsi Árpád (2006): Irány az idegenforgalom. Segédlet pályakezdő fiataloknak. Somhegyi K., Velence.

Szénay Márta (2005): Az idegennyelv-ismeret: jelentés az országos nyelvtudásfelmérés kvantitatív szakaszáról. NFI, Budapest.

Zachár László (1999): A munkaerő-piaci képzések elméleti és gyakorlati kérdései. JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Int., Pécs.

Zrinszky László (2000): A felnőttképzés tudománya. OKKER Oktatási Iroda, Budapest.

Published

2010-12-28

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Self-Motivation and Employment Survey Among Tour Guide Can- Didates. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(3-4), 79-88. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5288