Motivációkutatás és foglalkoztatási körkép idegenvezető-jelöltek körében

Szerzők

  • Dóra László ELTE PPK

Absztrakt

Az idegenvezető szakképesítés az egyik legkeresettebb tanfolyam hazánkban. A résztvevők életkora és végzettsége nagyon változatos. A kutatás hipotézise szerint ennek oka az, hogy a munkakörülmények érdekesnek és izgalmasnak tűnnek. A másik ok, amiért sok hallgató iratkozik be, az, hogy a jelenlegi gazdasági körülmények között fontos, hogy a szabadidejük egy részét saját erőforrásból, számukra érdekes képzésre fordítsák. A jelenlegi gyakorlat alapján a képzési követelmények nincsenek összhangban a versenyorientált oktatási piaccal, és nem is gyakorlatközpontúak. A szakmai vizsga eredményei is azt támasztják alá, hogy az általános kompetenciákat nem lehet megfelelően fejleszteni a felnőttképzésben, és a felsőfokú képesítéssel nem rendelkezők hátrányban maradnak továbbra is.

Információk a szerzőről

  • Dóra László, ELTE PPK

    PhD-hallgató

Hivatkozások

Bajusz Klára (2005): A magyar felnőttképzési rendszer változásai 1989 után. In: Bajusz Klára: Iskolarendszerű felnőttoktatás az ezredfordulón. PTE FEEK, Pécs. 17–62.

Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák – különbségek. Egy differenciált tanításelmélet vázlata. 3. kiadás. OKKER Oktatási kiadó, Budapest.

Benedek András (2010): A szakképzés és a felnőttképzés fejlesztése: tények és tendenciák. NSZFI, Budapest.

Borsi Árpád (2006): Irány az idegenforgalom. Segédlet pályakezdő fiataloknak. Somhegyi K., Velence.

Szénay Márta (2005): Az idegennyelv-ismeret: jelentés az országos nyelvtudásfelmérés kvantitatív szakaszáról. NFI, Budapest.

Zachár László (1999): A munkaerő-piaci képzések elméleti és gyakorlati kérdései. JPTE Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Int., Pécs.

Zrinszky László (2000): A felnőttképzés tudománya. OKKER Oktatási Iroda, Budapest.

Letöltések

Megjelent

2010-12-28

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Motivációkutatás és foglalkoztatási körkép idegenvezető-jelöltek körében. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(3-4), 79-88. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5288