Young Students about the Agression of Television
Abstract
It is an evidence that agression on television is harmful for the young – say teachers and psychologists. Some programmes are used in secondary schools, based on the average teaching methods, without discussion. Higher education do not use seminars for this problem, therefore young students in adult education could he indefinite people talking the theme. After discussing some important and unknown theories, the opinion of the students radically changed.
References
Griffin, Em (2003., szerk.): Bevezetés a kommunikációelméletbe. Harmat, Budapest.
Luhmann, Niklas (2008.): A tömegmédia valósága. Gondolat, Budapest.
Gerbner, George (2002.): A média rejtett üzenete. Osiris kiadó, Budapest.
Kis Judit (2005., szerk.): Médiaismeret és felnőttoktatás. OKI, Budapest.
McQuail, Denis (2003.): A tömegkommunikáció elmélete. Osiris kiadó, Budapest.
Nagy Andor (2005.): Médiaandragógia. Urbis, Budapest.
Goslin, Davis A. (1976.): Pedagógiai szociálpszichológia. Gondolat, Budapest.
Triplett, Norman (1981.): A kísérleti társadalomlélektan főárama. Gondolat, Budapest.
Pikó András, Wisinger István, Zöldi László (2007.): Általános médiaismeret. Dialóg Campus, Budapest.
Császi Lajos (2003.): Tévéerőszak és morális pánik. Új Mandátum Kiadó, Budapest.
Frydman, Marcel (2004.): Televízió és agresszió. Pont Kiadó, Budapest.
Lowery, S. A., De Fleur, M. L. (1995.): Milestones in Mass Communication Research. New York, Longman.
Stachó László, Molnár Bálint (2009., szerk.): A médiaerőszakról. Tények, mítoszok, viták. Budapest, Századvég.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Dóra László
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.