Young Students about the Agression of Television

Authors

  • László Dóra Pécsi Tudományegyetem BTK, Oktatás és Társadalom" NDI

Abstract

It is an evidence that agression on television is harmful for the young – say teachers and psychologists. Some programmes are used in secondary schools, based on the average teaching methods, without discussion. Higher education do not use seminars for this problem, therefore young students in adult education could he indefinite people talking the theme. After discussing some important and unknown theories, the opinion of the students radically changed.

References

Griffin, Em (2003., szerk.): Bevezetés a kommunikációelméletbe. Harmat, Budapest.

Luhmann, Niklas (2008.): A tömegmédia valósága. Gondolat, Budapest.

Gerbner, George (2002.): A média rejtett üzenete. Osiris kiadó, Budapest.

Kis Judit (2005., szerk.): Médiaismeret és felnőttoktatás. OKI, Budapest.

McQuail, Denis (2003.): A tömegkommunikáció elmélete. Osiris kiadó, Budapest.

Nagy Andor (2005.): Médiaandragógia. Urbis, Budapest.

Goslin, Davis A. (1976.): Pedagógiai szociálpszichológia. Gondolat, Budapest.

Triplett, Norman (1981.): A kísérleti társadalomlélektan főárama. Gondolat, Budapest.

Pikó András, Wisinger István, Zöldi László (2007.): Általános médiaismeret. Dialóg Campus, Budapest.

Császi Lajos (2003.): Tévéerőszak és morális pánik. Új Mandátum Kiadó, Budapest.

Frydman, Marcel (2004.): Televízió és agresszió. Pont Kiadó, Budapest.

Lowery, S. A., De Fleur, M. L. (1995.): Milestones in Mass Communication Research. New York, Longman.

Stachó László, Molnár Bálint (2009., szerk.): A médiaerőszakról. Tények, mítoszok, viták. Budapest, Századvég.

Published

2011-06-30

Issue

Section

Nevelés - Képzés

How to Cite

Young Students about the Agression of Television. (2011). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 9(1-2), 145-154. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5267