Together or side by side in the labour market: generational differences in the working life

Authors

  • Marianna Kurai Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar emberi erőforrás tanácsadó 2. évf. hallgató
  • Csilla Judit Suhajda Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.174-187

Keywords:

generáció, együttműködés, konfliktus, kommunikáció, jó gyakorlat

Abstract

In our changing world the technology, technological development and innovation efforts appear as an essential part of life characterized by everyday life, but it involves the generational differences and the risk of conflicts. In our work based on McCrindle (2012, 2014) and Kelly studies (2007, 2009, 2012) the goal is to explore the causes and manifestations of the world of work generational tensions experienced. To find the explanation we were examined 3 economically active generation within the framework of the survey about the field of communication differences. By the results we hindering the effective cooperation and conflict resolution and show the best practices about reducing the generation differences.

Author Biographies

  • Marianna Kurai, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar emberi erőforrás tanácsadó 2. évf. hallgató

    E-mail: kurai.marianna@gmail.com

  • Csilla Judit Suhajda, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

    assistant lecturer
    E-mail: suhajda.csilla@gtk.szie.hu

References

Almási M. (2002): Korszellem v@dászat. Budapest, Helikon Kiadó, 251 p., ISBN 963- 208-776-3

Buda B. (1986): A személyiségfejlődés és a nevelés szociálpszichológiája. Tankönyvkiadó, Budapest, 323 p., ISBN: 963-179-304-4

Castells, M. (2005): Az információ kora. Gazdaság, társadalom és kultúra. A hálózati társadalom kialakulása. I. kötet, Budapest, Gondolat–Infonia, 662 p. ISBN 963-9567- 93-0

Csepeli Gy. (2006): A jövőbe veszett generáció. In: Csepeli Gy. – Kígyós É. – Popper P.: Magára hagyott generációk. Fiatalok és öregek a XXI. században. Budapest, Saxum Kiadó, 160. p. 7-52. p. ISBN 963-7168-51-6

Dessewffy T. (2002): A kocka el van veszve. Kockázat, káosz és média az Információs Korban. Budapest, Infonia–Aula, 212 p. ISBN 963-9345-84-9

Kelly Services (2007): A magyar munkavállalók és az Internet – intenzív használat, növekvő produktivitás. http://kellyservices.hu/HU/Cegunkrol/A-magyar- munkavallalok-es-az-Internet/#.VUNWAfAppzW (2015. 05. 01.)

Kelly Services (2009): Egy nemzetközi munkaerő-piaci felmérés szerint a generációs különbségek kezelésénél kulcsfontosságú a kommunikáció és a jutalmazás kérdése.http://kellyservices.hu/HU/Cegunkrol/A-generacios-kulonbsegek-kezelesenel-kulcsfontossagu-a-kommunikacio-es-a-jutalmazas-kerdese/#.VUNoG_AppzW (2015. 05. 01.)

Kelly Services (2012): A közösségi média egyre inkább áthatja a magyarországi munkahelyeket, nem kis aggodalmat keltve a munkaadók körében a termelékenységre gyakorolt hatásában, mutat rá a Kelly Services® éves felmérése. http://kellyservices.hu/HU/KGWI-kozossegi-media-a-munkahelyen-2012/#.VUNWBfAppzV (2015. 05. 01.)

Kurai M. (2015): Generációs különbségek a munkaerőpiacon. A tudományos-technikai fejlődés és a generációs szakadék összefüggésének megnyilvánulási formái a munkahelyi szituációkban, különös tekintettel a kommunikáció és az IKT használat vonatkozásában. Diplomadolgozat Gödöllő, SZIE-GTK, TTI

McCrindle, M. (2014): The ABC of XYZ. Understanding the global generations. McCrindle Research Pty Ltd, Bella Vista, Australia 37 p.ISBN: 978 0 9924839 0 6

McCrindle Research (2012): Generations Defined. http://mccrindle.com.au/resources/Generations-Defined-Sociologically.pdf (2015.04.30.)

NKTV (2011): 2011. évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről.

Tari A. (2011): Z generáció. Budapest, Tericum Kiadó, 348 p. ISBN 978-963-9633-92- 6

Törőcsik M. (2003): Előszó a magyar kiadáshoz. In: Smith, J. W. – Clurman, A.: Generációk, márkák, célcsoportok. Marketingeseknek a nemzedékek célpiacairól. (A Yankelovich-riport). Budapest, Geomédia Kiadó, 326 p. 7-16. p. ISBN 963-9508-03-9

Wallace, P. (2006): Az internet pszichológiája. Budapest, Osiris Kiadó, 312 p. ISBN 963-389-592-8

Published

2015-12-30

Similar Articles

51-60 of 83

You may also start an advanced similarity search for this article.