Roles of Lean Concept in medium sized company’s daily lives

Authors

  • Kozma Tímea Szent István Egyetem
  • Balogh Antal Szent István Egyetem
  • Lajos Attila Szent István Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.02.59-71

Keywords:

lean management, kkv, logisztikai stratégia, veszteségforrás

Abstract

The field of logistics is important both in the day-to-day operation and in the implementation of future plans. Proper logistical processes and decisions are greatly determine the successful operation of the companies, their profitability, profit-making ability and expected costs. The aim of the study is to explore the opportunities that can provide guidance to challenging businesses and help them work effectively.

 

 

 

Author Biographies

  • Kozma Tímea, Szent István Egyetem

    egyetemi docens
    E-mail: kozma.timea@gtk.szie.hu

  • Balogh Antal, Szent István Egyetem

    egyetemi hallgató
    E-mail: antal.balogh73@gmail.com

  • Lajos Attila, Szent István Egyetem

    egyetemi docens
    E-mail: lajos.attila@gtk.szie.hu 

     

References

Blanchard, D. (2010): Supply Chain Management – Best practices, Second edition, Hoboken, New Jersey, John Wiley & Sons, Inc. 215. o.

Caterall, K. J. (2008). A Lean view on an Eastern Cape Logistics Service Provider. Nelson Mandela Metropolitan University -Faculty of Business and Economic Sciences, http://dspace.nmmu.ac.za:8080/jspui/bitstream/10948/931/1/A%20lean%20view%20 on%20an%20eastern%20cape%20logistics%20service%20provider.pdf, p. 129

Chikán A. (2008): Az értékteremtő folyamatok menedzsmentje. Budapest, Akadémia Kiadó, 27. o.

Cservenyi D. – Réger B. (2016): Logisztikai trendek és legjobb gyakorlatok – A lean menedzsment stratégiai kihívásai – SMART-oljunk a hatékonyságért. II. évf. 1. sz. 40- 43. o

Demeter K. (2014): Termelés, szolgáltatás, logisztika. Az értékteremtés folyamatai: Budapest, Wolters Kluwer Kiadó

Gelei A. (2013): Logisztikai döntések – fókuszban a disztribúció. Budapest, Akadémia Kiadó

Gyenge B. - Kozma T. - Szilágyi H. (2015): Lean menedzsment alkalmazása szolgáltatóvállalat esetében. Vezetéstudomány. 46. évf., 4. szám, pp. 44-54

Kozma T. – Pónusz M. (2016): Ellátásilánc-menedzsment elmélete és gyakorlata – alapok, Gyöngyös, Károly Róbert Kutató – Oktató Közhasznú Nonprofit Kft

Kristóf P. (2015): Vezetéstudomány – A működési stratégia és a technológiai innováció kapcsolata. XLVI. évf. 4. sz. 67. o

KSH (2018): STADAT 6.3.2.1.1. A regisztrált vállalkozások száma (2013–2017) - http://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qvd017c.html, letöltés ideje: 2018. szeptember 2

Prezenszki J. (2009): Logisztika I. tizenhetedik kiadás, Műegyetem Kiadó, Budapest, 23. o

Rapi-Jaubert Sz. (2018): Supply Chain Monitor - A logisztikai hatékonyság szolgálatában. XIV. évf. 2. sz. 12-15. p

Tippins, M.J. Sohi, R. S. (2003): IT competency and firm performance: is organizational learning a missing link? Strategic Management Journal 24, pp. 745– 761, DOI: https://doi.org/10.1002/smj.337

van Assen, M. F. (2018): The moderating effect of management behavior for Lean and process improvement. Operations Management Research. Vol. 11, Issue 1–2, pp 1–13 DOI: https://doi.org/10.1007/s12063-018-0129-8

Womack, J.P. – Jones, D.T. (1996): Lean Thinking Banish Waste and Create Wealth in Your Corporation. Simon & Shuster, New York, p. 400.

Published

2019-06-28

Similar Articles

21-30 of 92

You may also start an advanced similarity search for this article.