Évf. 2 Szám 2 (2015): Studia Mundi – Economica

					View Évf. 2 Szám 2 (2015): Studia Mundi – Economica
Megjelent: 2015-11-02

Cikkek

  • Az információs rendszerek szerepe és értékelése a vállalkozásokban

    Bunkóczi László, Pető István, Pásztor Márta Zsuzsanna, Popovics Attila
    3-17
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.3-17
  • A WTO vége? Mega-regionális/plurilaterális szabadkereskedelmi tárgyalások a multilaterális kereskedelmi szabályozás perspektívái

    György Csáki
    18-35
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.18-35
  • The innovative warehouse activities of Gyermelyi Holding Plc. pasta factory

    Egressy Dóra, Lardos Kitti, Csáki Dávid, Rácz Georgina
    36-49
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.36-49
  • Rail as a natural monopoly and possibilities of its regulation

    Forgács Anna, Szabolcs Szabó
    50-60
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.50-60
  • Relation of the capital structure and profitability based on literature

    Földi Péter
    61-69
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.61-69
  • Logistical process analysis of a glass factory

    Glózer Zsolt, Pónusz Mónika
    70-77
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.70-77
  • The innovative EU – the future of Europe

    Keresztes Gábor
    78-85
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.78-85
  • Route planning optimization problem at a logistics company

    Lepsényi Kinga, Pónusz Mónika
    86-92
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.86-92
  • Az időbeni pénzáramok kezelése a gazdasági számításokban

    Kovács Árpád Endre, Szalay Zsigmond Gábor, Klárné Barta Éva
    93-106
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.93-106
  • Using of lean tools in reverse logistics (leanverse logistics?)

    Gábor Makány
    107-112
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.107-112
  • Financing SMEs – prospects in Hungary

    Mester Éva, Tóth Róbert
    113-126
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.113-126
  • Application of lean methods in a life of a pharmaceutical company

    Orsolya Szabó
    127-135
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.127-135
  • CRM fejlesztése a gyakorlatban, ügyfélkapcsolati menedzsment innováció

    Papp János, Lázár Ede, Brix Ágnes
    136-148
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.136-148
  • The implementation of smart measurement from the viewpoint of the consumers

    Vivien Szunyog
    149-156
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.149-156
  • A Városlakók és nem városlakók véleménykülönbségének vizsgálata a Gyöngyösi kistérségben

    Szűcs Antónia
    157-168
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.157-168
  • The value creating relation between e-commerce and e-logistics

    Torcsvary István
    169-175
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.169-175
  • The reasons for increasing employment demand in the public sector in Turkey

    Abdulkerim Yavuzaslan
    176-185
    DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.02.176-185