A gamifikáció fejlődése és a magyar gamifikációs trend alakulása
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2017.04.01.57-68Schlagwörter:
gamifikáció, játékosítás, motiváció, fogyasztói elköteleződésAbstract
Nemzetközi szinten már számos példát láthatunk a gamifikáció sikeres alkalmazására, ezzel szemben hazánkban a szakma még csak ismerkedik a lehetőségekkel. A tanulmány célja, hogy betekintést nyújtson a gamifikáció kialakulásának és módszertanának pszichológiai és szakmai hátterébe, vizsgálja a nemzetközi és hazai trendeket, valamint, hogy részletesen vizsgálja a gamifikáció hazai helyzetét. A tanulmánynak nem célja, hogy részletes kísérletekkel bizonyítsa a gamifikáció hatására kialakult fogyasztói lojalitás mértékét, ez további kutatásokat igényel.
Literaturhinweise
Huizinga, J. (1949): Homo Ludens – A study of the play element in culture, London, Boston and Henley: Routledge & Kegan Paul, ISBN: 0 7100 0578 4 p1-27
Millar, S. (1968): The psychology of play, Harmondsworth, Middlesex, England: Penguin Books Ldt.,ISBN-10: 0140209743 p113-176
Inhelder B., Piaget, J (1967.): The child conception of space, London: Routledge & Kegan Paul, ISBN-10: 0393004082/ ISBN-13: 9780393004083
Sebestyén, P. (2009-2010) A játék pszichológiája és módszertana, http://www.bodpetertk.ro/konyvtar/konyvtar20092010/SEM2/TAV3/A_jatek_pszichologiaja_es_modszertana.doc, 2017.02.18. p9-12
McClelland, D. C. (1961), The Achieving Society, Princeton, NJ: D.Van Nostrand Co., ISBN-13: 978-1891396397
Harlow, H. F. (1959) „Love in Infant Monkeys”, Scientific American, 200., p68, p70, p72-73, p74.
Mózes T., Magyaródi T., Soltész P., Nagy H., Oláh A. (2012), ,,A Flow-élmény operacionalizálásának útjai”, Magyar Pszichológiai Szemle, 67.1, ISSN: 0025-0279 , DOI: http://dx.doi.org/10.1556/mpszle.67.2012.1.5. p57-76.
Pink, D. H (2009): Drive - The Surprising Truth About What Motivates Us,Edinburgh, London, New York, Melbourne: Riverhead Hardcover, ISBN:978-1594488849
Csíkszentmihályi, M. (1997): Flow, Budapest, Akadémiai Kiadó, ISBN: 9630577704 http://osono.ro/uploaded/files/file_954a04a7eb.pdf 2017.04.17. p66
Anonymus(2015): „Dosszié”, HVG Business, 2015/02, p16-19.
Krogue, K. (2012): 5 Gamification Rules From The Grandfather Of Gamification http://www.forbes.com/sites/kenkrogue/2012/09/18/5-gamification-rules-from-the-grandfather-of-gamification/#7ed5bd296d38 2017.02.27
Zichermann G., Linder J. (2013), The Gamification Revolution: How Leaders Leverage Game Mechanics to Crush the Competition, New York, Chicago, Lisbon, San Fransisco, London, Madrid, Mexico City, Milan, New Delhi, San Juan, Seoul, Singapore, Sydney, Toronto, McGraw Hill Professional, ISBN: 9780071808316, p14
Kömlődi, F (2015), Játszani is engedd! http://www.itbusiness.hu/Fooldal/main_flash_banner/Jatszani_is_engedd.html 2017.02.11
Finch, C. (2015), Using Gamification 2.0 to Improve Your Business’s Productivity, https://smallbiztrends.com/2015/03/gamification-2-0-design-clutter.html 2017.02.27
Gartner: Gartner Hype Cyclehttp://www.gartner.com/technology/research/methodologies/hype-cycle.jsp 2017.02.27
Burke, B. (2012), The Gamification of Business, https://www.forbes.com/sites/gartnergroup/2013/01/21/the-gamification-of- business/#63c0ebc14dc2 2017.03.09
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2017 Pacsi Diána, Szabó Zoltán
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).