A hátrányos helyzetű diákok tanulási motivációi
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.97-112Kulcsszavak:
Hátrányos helyzet, Általános iskola, Szakiskola, Tanulók, Tanulási motivációAbsztrakt
A kutatás során a hátrányos helyzetű tanulók szociális tulajdonságainak felmérését folytattam két - két, Észak-Magyarországon és Észak-Alföldön található általános iskolában, és szakiskolában,ahol a diákokkal készített kérdőíves felmérést, az intézményvezetőkkel folytatott interjúk egészítették ki. A kiválasztott iskolákban fokozottan magas arányban tanulnak hátrányos- és halmozottan hátrányos helyzetű diákok, így a nevelési sajátosságokról releváns képet kaphattam a diákok és az intézményvezetők szemszögéből is.
Hivatkozások
Mendi R. (1999): A felsőoktatásban tanuló roma fiatalok pályaszocializációs vizsgálata, Budapest
Landau, E. (2000): Bátorság a tehetséghez, Calibra kiadó, Budapest, 1997.
Kende A. (2000.): A kudarcok okai, Iskolakultúra Vol. 2000. No.12.
Radó P. (1997): Jelentés a magyarországi cigány tanulók oktatásáról, Szakértői tanulmány a Nemzeti Etnikai Kisebbségi Hivatal számára, Kézirat, Budapest
Radó P.: Roma gyerekek és az iskola1: A közoktatás kudarca Forrás: http://oktpolcafe.hu/roma-gyerekek-es-az-iskola-1-a-kozoktatas-kudarcarol- 472/Utolsó letöltés: 2015. 05. 03.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2015 Horváth Ádám
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).