Turisztikai élménymegosztás budapesti múzeumok példáján keresztül

Szerzők

  • Jászberényi Melinda Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet
  • Ásványi Katalin Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.01.34-43

Kulcsszavak:

élmény, kulturális turizmus, múzeum

Absztrakt

A kulturális turizmus, mint turisztikai termék egyre fontosabb szerepet tölt be a városok életében, ahogy ez Budapesten is tapasztalható. Egyre több turista érkezik egy-egy desztinációba kulturális motivációval, mely arra enged következtetni, hogy a kulturális turisztikai attrakcióknak, így a múzeumoknak az élményteremtésben is egyre nagyobb szerepe van. Fő kutatási kérdésünk, hogy milyen típusú élményeket tapasztalnak és tapasztalhatnak a külföldi turisták egy budapesti múzeum meglátogatása során. Célunk, hogy feltérképezzük és feltárjuk a fogyasztókban kialakult élményeket a múzeumlátogatás során, kiemelve a leginkább és a legkevésbé előfordulókat.

 

Szerző életrajzok

  • Jászberényi Melinda, Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

    egyetemi docens
    E-mail: katalin.asvanyi@uni-corvinus.hu

     

  • Ásványi Katalin, Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet

    egyetemi docens
    E-mail: katalin.asvanyi@uni-corvinus.hu

     

Hivatkozások

Ásványi K. –Jászberényi M. –Bodnár D. (2017): Egy budapesti múzeum az élményvágyó kulturális turista szemében. In: Bányai E. –Lányi B. –Törőcsik M. (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás : Egyesület a Marketing Oktatásért és kutatásért (EMOK) XXIII. országos konferencia: Tanulmánykötet. Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar (PTE KTK), Pécs. 5-13.p.

Bodnár D. (2014): IV. turisztikai attrakciók vonzerejének növelése mobil applikációkkal, digitális eszközökkel. In: Jászberényi M (szerk.): Kulturális turizmus sokszínűsége, Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó, Budapest. 131-142.p

Jászberényi M. (2014): Kulturális turizmus elméleti háttere. In: Jászberényi M (szerk.): Kulturális turizmus sokszínűsége, Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó, Budapest. 11-22.p

McKercher, B. – Cros, H. (2003): Testisng a Cultural Tourism Typology. International Journal of Tourism Research, 5, 45-58. p. DOI: https://doi.org/10.1002/jtr.417

McKercher, B. (2002): Towards a Classification of Cultural Tourists. International Journal of Tourism Research, 4, 29-38. p. DOI: https://doi.org/10.1002/jtr.346

Michalkó G.–Rátz, T. (2005): A kulturális turizmus élménygazdaságtani szempontjai. In: Egyedi Gy.–Keresztély K. (szerk.): A magyar városok kulturális gazdasága, MTA Társadalomkutató Központ, Budapest. 123–141.p

Pine, B. J.–Gilmore, J. H. (1998): Welcome to the experience economy. Harvard Business Review. 76, 4, 97–105.p

Pine, B. J.–Gilmore, J. H. (1999): The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business a Stage. Harvard Business School Press, Boston

Radder, L. – Han, X. (2015): An examination of the Museum Experience Based in Pine and Gilmore’s Experience Economy Realms. Journal of Applied Business Research, 31, 2, 455-470. p

Sulyok J. (2005) Kulturális turizmus az európai városokban. Turizmus Bulletin, 9, 3, 18-29.p

WTO-ETC (World Tourism Organization – European Travel Commission) (2004): City Tourism and Culture - The European Experience

Zátori A. (2014): Élményszemlélet a turizmusban: A turisztikai élményteremtés koncepciói. Turizmus Bulletin, 16, 2, 51-60.p.

Letöltések

Megjelent

2019-03-28

Hasonló cikkek

11-20 a 23-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei