School in the Krishna Valley
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.9Abstract
The aim of the present study is to introduce a school which can be found in the Krishna valley in Somogyvámos. The Krishna minded people settled down here more than twenty years ago and they have been operating a school and and a kindergarten as well since then. The school fits into the so called traditional Hungarian school system and it is categorized as an ecclesiastical educational institution, but due to its organization and teaching methods it is similar to alternative schools in several ways. As there is no written document about this young school, the present study would like to introduce it to the public for the first time.
References
Báthory, Z. – Falus, I. szerk. (1997). Pedagógiai Lexikon I. kötet. Budapest . Keraban Könyvkiadó.
Báthory, Z. – Falus, I. szerk. (1997). Pedagógiai Lexikon III. kötet. Budapest : Keraban Könyvkiadó.
Bryson, P. (2010). Alternative Education, Equity and Compromise: Dilemmas for Practice Development In: Child Care in Practice Vol. 16. No. 4. October 2010. pp. 347–358. doi: https://doi.org/10.1080/13575279.2010.498160
Dewey, J.: Az iskola és a társadalom. Budapest, 1912. pp. 49–66.
Kilpatrick, W. H. (2007). A projektmódszer. In: Kovátsné Németh Mária (Ed.): Iskolafejlesztés a XX. században. Pécs: Comenius Kft. pp. 211–224.
Miller, R. (2007). A holisztikus nevelés jellemző jegyei. In: Kovátsné Németh, M. (Ed.) Iskolafejlesztés a XX. században. Pécs: Comenius Kft, pp. 202–209.
Németh, A. (1996). A reformpedagógia múltja és jelene, Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó
Németh, A. – Skiera, E. (1999). Reformpedagógia és az iskola reformja. : Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Torgyik, J. (2007). Az alternatív pedagógia és a hagyományos iskola egymáshoz való közeledése In: Bábosik István (Ed.) Pedagógia és személyiségfejlesztés, Budapest : Okker.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Kopházi-Molnár Erzsébet, Madarász Gáborné
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.