Iskola a Krisna-völgyben
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.9Resumen
Jelen dolgozat célja, hogy bemutasson egy iskolát, mely a somogyvámosi Krisna-völgyben található. A Krisna-tudatú hívők több mint húsz évvel ezelőtt telepedtek le itt, s azóta iskolát és óvodát is működtetnek. Az iskola illeszkedik ugyan a hagyományosnak nevezhető magyar oktatási rendszerhez, és az egyházi iskolák közé sorolják, annak szervezése és tanítási módszerei azonban az ún. alternatív iskolákéval mutat sok tekintetben hasonlóságot. Mivel írásos anyag eddig erről a fiatal iskoláról nem állt rendelkezésre, a tanulmány ennek bemutatására tesz kísérletet.
Referencias
Báthory, Z. – Falus, I. szerk. (1997). Pedagógiai Lexikon I. kötet. Budapest . Keraban Könyvkiadó.
Báthory, Z. – Falus, I. szerk. (1997). Pedagógiai Lexikon III. kötet. Budapest : Keraban Könyvkiadó.
Bryson, P. (2010). Alternative Education, Equity and Compromise: Dilemmas for Practice Development In: Child Care in Practice Vol. 16. No. 4. October 2010. pp. 347–358. doi: https://doi.org/10.1080/13575279.2010.498160
Dewey, J.: Az iskola és a társadalom. Budapest, 1912. pp. 49–66.
Kilpatrick, W. H. (2007). A projektmódszer. In: Kovátsné Németh Mária (Ed.): Iskolafejlesztés a XX. században. Pécs: Comenius Kft. pp. 211–224.
Miller, R. (2007). A holisztikus nevelés jellemző jegyei. In: Kovátsné Németh, M. (Ed.) Iskolafejlesztés a XX. században. Pécs: Comenius Kft, pp. 202–209.
Németh, A. (1996). A reformpedagógia múltja és jelene, Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó
Németh, A. – Skiera, E. (1999). Reformpedagógia és az iskola reformja. : Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Torgyik, J. (2007). Az alternatív pedagógia és a hagyományos iskola egymáshoz való közeledése In: Bábosik István (Ed.) Pedagógia és személyiségfejlesztés, Budapest : Okker.
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2016 Kopházi-Molnár Erzsébet, Madarász Gáborné
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.