Iskola a Krisna-völgyben

Autor/innen

  • Erzsébet Kopházi-Molnár Kaposvári Egyetem Idegennyelvi Igazgatóság
  • Gáborné Madarász Srí Prahláda Általános Iskola és Óvoda

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.9

Abstract

Jelen dolgozat célja, hogy bemutasson egy iskolát, mely a somogyvámosi Krisna-völgyben található. A Krisna-tudatú hívők több mint húsz évvel ezelőtt telepedtek le itt, s azóta iskolát és óvodát is működtetnek. Az iskola illeszkedik ugyan a hagyományosnak nevezhető magyar oktatási rendszerhez, és az egyházi iskolák közé sorolják, annak szervezése és tanítási módszerei azonban az ún. alternatív iskolákéval mutat sok tekintetben hasonlóságot. Mivel írásos anyag eddig erről a fiatal iskoláról nem állt rendelkezésre, a tanulmány ennek bemutatására tesz kísérletet.

Autor/innen-Biografien

  • Erzsébet Kopházi-Molnár, Kaposvári Egyetem Idegennyelvi Igazgatóság

    főiskolai docens
    kophazi.erszebet@ke.hu

  • Gáborné Madarász, Srí Prahláda Általános Iskola és Óvoda

    intézményvezető
    susiladd@gmail.com

Literaturhinweise

Báthory, Z. – Falus, I. szerk. (1997). Pedagógiai Lexikon I. kötet. Budapest . Keraban Könyvkiadó.

Báthory, Z. – Falus, I. szerk. (1997). Pedagógiai Lexikon III. kötet. Budapest : Keraban Könyvkiadó.

Bryson, P. (2010). Alternative Education, Equity and Compromise: Dilemmas for Practice Development In: Child Care in Practice Vol. 16. No. 4. October 2010. pp. 347–358. doi: https://doi.org/10.1080/13575279.2010.498160

Dewey, J.: Az iskola és a társadalom. Budapest, 1912. pp. 49–66.

Kilpatrick, W. H. (2007). A projektmódszer. In: Kovátsné Németh Mária (Ed.): Iskolafejlesztés a XX. században. Pécs: Comenius Kft. pp. 211–224.

Miller, R. (2007). A holisztikus nevelés jellemző jegyei. In: Kovátsné Németh, M. (Ed.) Iskolafejlesztés a XX. században. Pécs: Comenius Kft, pp. 202–209.

Németh, A. (1996). A reformpedagógia múltja és jelene, Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó

Németh, A. – Skiera, E. (1999). Reformpedagógia és az iskola reformja. : Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.

Torgyik, J. (2007). Az alternatív pedagógia és a hagyományos iskola egymáshoz való közeledése In: Bábosik István (Ed.) Pedagógia és személyiségfejlesztés, Budapest : Okker.

Veröffentlicht

2016-12-22

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Iskola a Krisna-völgyben. (2016). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 14(3-4), 155-164. https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.9