Analysis of women's entrepreneurship in Hungary
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2020.07.03.27-38Keywords:
munkaerőpiac, vállalkozási hajlandóság, nők, esélyegyenlőségAbstract
Equal opportunities play an important role in today's economics and the importance of disadvantaged groups in the labor market, including women's participation in the labor market. The aim of the study is to analyze the entrepreneurial willingness of women in Hungary with depth interviews and to formulate recommendations. We assume that women in Hungary are less willing to start a business than men, driven by individual factors and lower self-confidence. In order to prove our hypothesis, we conducted interviews with entrepreneurial women after reviewing women's labor market theory. The results show that female entrepreneurship is not a problem, but due to the regulatory environment and excessive bureaucracy, many people do not dare to start a new business.
References
Agency (2016): Malé a stredné podnikanie v číslach. Bratislava: Slovak Business Agency
Asztalos-Morell I. (1997): A nemek közötti egyenlőtlenségek az államszocializmus korszakában. Tézisek a feminista megközelítéshez. Szociológiai Szemle, Vol. 7. No. 3. 33–66. p.
G. Fekete É. (2006): Hátrányos helyzetből előnyök?: Elmaradott kistérségek felzárkózásának lehetőségei az Észak-magyarországi régióban. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek, Vol. 2. No. 1. 54–68. p.
Gergely O. (2013): Vállalkozás női módra – A székelyföldi női vállalkozók profiljának és motivációinak vizsgálata. Budapest: Nemzeti Kisebbségkutató Intézet
Godány Zs. (2018): Női vállalkozók – kutatási területek – elméleti áttekintés. Vezetéstudomány, Vol. 49. No. 4. 58–67. p. DOI: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.04.06
GUESSS Report Hungary (2018)
Juhász I. (1993): Kisvállalkozások alapítása és működtetése, Karcagi Nyomda.
Káposzta J. (2019) A regionális térszerkezet változásainak kapcsolatrendszere. Studia Mundi Economica, Vol. 6. No. 3. 18–28. p. DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.03.18-28
KSH (2017): Statiszikai Tükör, Vállalkozások demográfiája 2017., 2019. július 29.
KSH (2019): Statiszikai Tükör, Munkaerőpiaci folyamatok 2019. I. félév, 2019. október 24.
Lipták K. – Matiscsákné Lizák M. (2018): A kisgyermekes nők foglalkoztatási helyzete és lehetőségeik. Vezetéstudomány, Vol. 49. No. 3. 41–51. p. DOI: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.05
Lipták K. (2015): Foglalkoztatási lehetőségek a határon túl – avagy a migrációs folyamatok vizsgálata a kelet-közép-európai térben. DETUROPE: CENTRAL EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM AND REGIONAL DEVELOPMENT. Vol. 7. No. 3. 28–49. p.
Mátyás A. (1969): Fejezetek a közgazdasági gondolkodás történetéből, Budapest: Kossuth Kiadó.
Michalitsch G. (2010): Krise und Kritik: Über-Arbeiten oder Über-Leben. Femina Politica, No. 1. 104–111. p.
Michalitsch G. (2011): ArbeitsPolitik: Keine Freiheit ohne Gleichheit in: Zukunft. Die Diskussionszeitschrift für Politik. Gesellschaft und Kultur, No. 1. 38–40. p.
Mong A. (2016): Their own bosses: Female small business entrepreneurs in the V4. V4 Revue: http://visegradrevue.eu/their-own-bosses-femalesmall-businessentrepreneurs-in-the-v4/
Nagy B. (2009): Nők és férfiak a vezetésben. In: Nagy I.– Pongrácz Tiborné (2009): Szerepváltozások: Jelentés a nők és férfiak helyzetéről, 2009. Budapest: TÁRKI – Szociális és Munkaügyi Minisztérium, 52–64. p.
Oborni K. (2018): A részmunkaidő karriert támogató szerepéről a magasan képzett nők körében. Szociológiai Szemle, Vol. 28. No. 3. 87–113. p.
Orhan B. (2005): Why women enter into small business ownership. In: Fielden, S. – Davidson, M. (2005): International Handbook of Women and Small Business Entrepreneurship. Massachusetts: Elgar Publishing Limites.
S. Gubik A. – Farkas Sz. – Kása R. (2018): A tervezett magatartás elméletének alkalmazása a vállalkozói hajlandóság alakulásának magyarázatára. Közgazdasági szemle, Vol. 65. No. 1. 74–101. p. DOI: https://doi.org/10.18414/KSZ.2018.1.74
Still L. (2005): The constraints facing women entering small business ownership. In: Fielden S. – Davidson M. (2005): International Handbook of Women and Small Business
Szabó K. (2017): Női generációk és helyzetük a hazai és uniós munkaerőpiacon. Studia Mundi Econoimca, Vol. 4. No. 5. 60–72. p. DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2017.04.05.60-72
Szász A. (1998): Feminizmus Magyarországon. Esély, Vol. 9. No. 1. 123–127. p.
Tóth Á. (2013): A magyar lakosság vállalkozási hajlandósága és az újdonságok iránti nyitottsága – országos megkérdezés eredményei, Pécs: Pécsi Tudományegyetemi Kiadó
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Lipták Katalin, Bella Veszelovits
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).