Problem management and future orientation dilemmas of the next generation in a disadvantaged region

Authors

  • Tünde Bogárdi Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola, Szent István Egyetem

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2016.03.01.15-25

Keywords:

hátrányos helyzetű térségek, (spontán) szegregáció, cigányság, problémaérzékelés, jövőkép

Abstract

In my study I shall present the results of a problem-perception related research, which I conducted at the schools of Átány, Kömlő and Tiszanána (three  disadvantaged villages in South-Heves County) in spring 2015. The research intended to spread some light on how
disadvantaged teenagers (seven and eight graders) see their future before making career decisions, and what conclusions could be made based on their, the institution’s, and the institution maintenance officials’ opinions.

Author Biography

  • Tünde Bogárdi, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola, Szent István Egyetem

    PhD student
    E-mail: bogardi.tunde@gtk.szie.hu

References

Bogárdi T. (2014): Az átányi humán ellátórendszer – szociális, egészségügyi és oktatási helyzetkép. Acta Regionis Rurum 8. kötet. 98-109. p. ISSN 1789-5588

Farkas P. (2012): A szeretet civilizációjáért. Társadalompolitika – szociálpolitika – családpolitika és a keresztény társadalometika. L’Harmattan Kiadó, 524. p., 268-272. p., ISBN 978-963-236-591-6

Győri-Nagy S. (2003): Jövőkép(esség)ek. 287. p., Kölcsey Intézet, ISBN 963 210 241 X

Tompos Á. (2015): Becsülhető a roma tanulók aránya a magyar iskolákban. http://mno.hu/belfold/becsulheto-a-roma-tanulok-aranya-a-magyar-iskolakban1280755 (letöltés dátuma: 2015. május 3.)

Tóth P. P. – Hablicsek L. (2009): Népesedési helyzetünk. Demográfiai kihívások és az azokra adható szükséges és lehetséges válaszok a 21. század első felében. http://www.noha.kinos.hu/html/010/010002.pdf (letöltés dátuma: 2015. április 26.)

Published

2016-03-01

Similar Articles

11-20 of 25

You may also start an advanced similarity search for this article.