Studying direct sales channels used by primary producers at the bottom of the Mátra hills

Autor/innen

  • János Janurik Károly Róbert University College, Agricultural Engineering in Environmental Management
  • Gábor Koncz Károly Róbert University College, Agricultural and Environmental Sciences

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.01.66-76

Schlagwörter:

vegetable and fruit producers, sales practice, direct sales, traditional markets

Abstract

The target of our research is to examine the supply channels of products produced and processed locally in the area at the bottom of the Mátra Hills. How results typical nationwide are also typical for this area which type of direct sales is mostly used here. In former studies market mainly traditional market is prior. The second most widespread way of sales is selling from the house or selling on-farm. For farms of producers selling this way is typical to produce several fruits and vegetables are small plant forms and that they do not employ outside workers.

Autor/innen-Biografien

  • János Janurik, Károly Róbert University College, Agricultural Engineering in Environmental Management

    BSc student
    E-mail: janos.janurik@gmail.com

  • Gábor Koncz, Károly Róbert University College, Agricultural and Environmental Sciences

    college associate professor
    E-mail: konczg@karolyrobert.hu

Literaturhinweise

Alsing I. (1995): Lexikon Landwirtschaft: pflanzlicheErzeugung, tierische Erzeugung, Landtechnik, Betriebslehre, landwirtschaftlichesRecht, BLV Verlags-Gesellschaft, München.

Bálint J.-Juhász M.-Bálint A. (1999): Közvetlen értékesítés és térségfejlesztés. = Kistermelők Lapja, 43. évf. 9. szám, Budapest.

Benedek Zs.-Fertő I.-Baráth L.-Tóth J. (2013): Vidékkutatás. Budapest, MTA KRTK RKI, 53p.

Benedek Zs. (2014): A rövid ellátási láncok hatásai. Budapest, MTA KRTK KTI, 48p.

Csíkné Mácsai É. (2014): Közvetlen értékesítés a mezőgazdasági termékek piacán. Gödöllő, Szent István University, Doktori (PhD) értekezés. 200p.

Fehér I. (2007): A közvetlen élelmiszerértékesítés marketing lehetőségei és vidékfejlesztési sajátossága. = A Falu. 22 (1) pp. 55-62.

Györe D.-Juhász A. (2012): A közvetlen termelői értékesítés gyakorlata és lehetőségei Magyarországon. In: LIV. Georgikon napok konferencia kötete. pp. 184-190.

Juhász A.-Szabó D. (2013): A piacok jellemzői termelői és fogyasztói szemmel. Budapest, Agrárgazdasági Kutatóintézet, 142 p.

Kujáni K. (2014): Az alternatív élelmiszer-ellátó rendszerek meghatározásának és csoportosításának tényezői. = Gazdálkodás 58 (1), pp. 30-40.

Lehota J. (2012): Értékesítési sajátosságok — közvetlen értékesítési csatornák. In.: Szakály Z.-Szente V.: Agrártermékek közvetlen értékesítése, marketingje. = Magyar Agrárkamara Business sorozat, pp. 117-154.

Murdoch, J. (2000): Networks: a new paradigm of rural development? = Journal of Rural Studies 16 (4), pp. 407–419. DOI: http://dx.doi.org/10.1016/S0743-0167(00)00022-X

Suvák A. (2009): A helyi élelmiszertermeléshez köthető stratégiák. In: LI Georgikon napok, elektronikus kiadvány ISBN 978-963-9639-35-5 http://www.georgikon.hu/napok/pub.aspx

Veröffentlicht

2015-07-06

Ähnliche Artikel

51-60 von 70

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.