Social media activities of hotels during COVID-19 pandemic

Case study based on the Facebook activities of three hotels in Visegrád, Hungary

Authors

  • Csilla Simon Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
  • István Pető Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, Vidékfejlesztési és Fenntartható Gazdaság Intézet https://orcid.org/0000-0001-6379-1477

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.3400

Keywords:

social media, tourism, COVID-19, text analysis

Abstract

Tourism has been an integral part of our lives for a long time and is a major economic sector. In 2019, the COVID-19 pandemic caused huge losses for the sector, with turnover almost completely lost during certain periods of the restrictions. In this study, we will examine through the example of a few hotels, how this period was reflected in social media used by individuals and businesses alike: Whether the hotels' Facebook communication changed (e.g. types of posts used, the number and textual content of posts), to what extent they engaged in "crisis communication" and how their followers reacted.

Author Biographies

  • Csilla Simon, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

    Simon Csilla
    egyetemi hallgató
    Turizmus-vendéglátás szak, 3. évfolyam
    Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
    e-mail: Simon.Csilla.5@stud.uni-mate.hu

  • István Pető, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, Vidékfejlesztési és Fenntartható Gazdaság Intézet

    Pető István
    ORCID: 0000-0001-6379-1477
    mestertanár
    Agrárdigitalizációs és Szaktanácsadási Tanszék
    Vidékfejlesztés és Fenntartható Gazdaság Intézet
    Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem
    e-mail: Peto.Istvan@uni-mate.hu

References

Aichner, T. & Frank, J. H. (2015): Measuring the Degree of Corporate Social Media Use. International Journal of Market Research, 57(2), pp. 257–276. DOI: https://doi.org/10.2501/IJMR-2015-0

Ásványi, K., Markos-Kujbus, É., Csordás, T. (2020): Budapesti szállodák facebook válságkommunikációjának dinamikája a covid-19 járvány kezdetén. Jel-Kép: Kommunikáció, közvélemény, média, 2020(4), pp. 95–108. DOI: https://doi.org/10.20520/JEL-KEP.2020.4.95

Bell, E. & Owen, T. (2017): The Platform Press: How Silicon Valley reengineered journalism. [Online] Forrás: https://www.cjr.org/tow_center_reports/platform-press-how-silicon-valley-reengineered-journalism.php Letöltés dátuma: 2022. 12. 02.

Dunai, T. , Lengyel, N. L. (2019):A magyarországi wellness-szállodák marketingkommunikációjának új trendjei. Turizmus Bulletin, 19(2), pp. 34–46. DOI: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2019v19n2.4

Eurostat, (2022): Digital society statistics at regional level. [Online]

Forrás: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Digital_society_statistics_at_regional_level

Letöltés dátuma: 2022. 09. 06.

Fehér, K. (2017): A Zselic digitális lábnyomai. Webes és közösségimédia-kutatás a régió platformjairól és reprezentációjáról. Tér és Társadalom, 31(1), pp. 53–69. DOI: https://doi.org/10.17649/TET.31.1.2809

Ferrer Rosell, B. – Martin Fuentes, E. – Marine Roig, E. (2019): Do Hotels Talk on Facebook About Themselves or About Their Destinations?. Nicosia, Cyprus, Springer, pp. 344–356.

Ferrer Rosell, B. – Martin Fuentes, E. – Marine Roig, E. (2020): Diverse and emotional: Facebook content strategies by Spanish hotels. Information Technology & Tourism, 22(1), pp. 53–74. DOI: https://doi.org/10.1007/s40558-019-00164-z

Forsey, C. (2022): How the Pandemic Changed Social Media: 6 Quarantine Trends Here to Stay. [Online] Forrás: https://blog.hubspot.com/marketing/quarantine-trends-social-media Letöltés dátuma: 2022. 07. 04.

Iványi, T. (2022): Turisztikai információgyűjtés és élménymegosztás a közösségi média korában. Turizmus Bulletin, 22(2), pp. 46–54. DOI: https://doi.org/10.14267/TURBULL.2022v22n2.5

Jadhav, V. et al. (2018): Impact of Facebook on leisure travel behavior of Singapore residents. International Journal of Tourism Cities, 4(2), pp. 157-178. DOI: https://doi.org/10.1108/IJTC-06-2017-0032

Juma, L. O., Bakos, I. M., Juma, D. O., Khademi-Vidra, A. (2022): Mobile-application usage potential for nature interpretation and visitor management at Masai Mara National Reserve, Kenya; Wildlife viewers' perspectives. Geojournal of Tourism and Geosites 43(3) pp. 1163–1174. DOI: https://doi.org/10.30892/gtg.43338-932

Kaplan, A. M. – Haenlein, M. (2010): Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, January–February, 53(1), pp. 59–68. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003

Kemp, S. (2022): Digital 2022: Global overview report. [Online] Forrás: https://datareportal.com/reports/digital-2022-global-overview-report Letöltés dátuma: 2022. 04. 14.

Khademi-Vidra, A., Bujdosó, Z. (2020): Motivations and Attitudes: An Empirical Study on DIY (Do-It-Yourself) Consumers in Hungary. Sustainability, 12(2), pp. 1–19. DOI: https://doi.org/10.3390/su12020517

Lévai, R. (2019): Magyarok az interneten és a közösségi médiában. [Online] Forrás: http://kozossegikalandozasok.hu/2019/05/22/magyarok-az-interneten-es-a-kozossegi-mediaban/ Letöltés dátuma: 2022. 05. 29.

Lövei-Kalmár, K. (2018): Magyarországi fürdők online jelenlétének vizsgálata. TAYLOR, 10(4), pp. 70–80.

Mariani, M. . M. – Styvén, M. E. – Ayeh, J. K. (2019): Using Facebook for travel decision-making: an international study of antecedents. International Journal of Contemporary Hospitality, 31(2), pp. 1021–1044. DOI: https://doi.org/10.1108/IJCHM-02-2018-0158

Nagy, Á. – Gerdesics, V. (2018): Facebook kommunikáció a legjobb hazai konferencia és wellness szállodák esetében –. Pécs, Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar, pp. 153–161.

Orosz, G. et al (2022): HuSpaCy: an industrial-strength Hungarian natural language processing toolkit. Szeged, Szegedi Tudományegyetem, Informatikai Intézet, pp. 59–73.

Rather, R. A. ( 2021): Monitoring the impacts of tourism-based social media, risk perception and fear on tourist’s attitude and revisiting behavior in the wake of COVID-19 pandemic. Current Issues in Tourism, 24(23), pp. 3275–3283. DOI: https://doi.org/10.1080/13683500.2021.1884666

Sigala, M. (2018): Festivals and social media: A co-created transformation of attendees and organisers. In: J. Mair, szerk. The Routledge Handbook of Festivals. London: Routledge.

Sirkó, M. – Keller, K. (2021): Turisztikai válságkommunikáció a hazai üzleti szállodákban a koronavírus-járvány idején. Jel - Kép: Kommunikáció, közvélemény, média, 2021(4), pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.20520/JEL-KEP.2021.4.1

Zizka, L. – Chen, M.-M. – Zhang, E. – Favre, A. (2021): Hear No Virus, See No Virus, Speak No Virus: Swiss Hotels’ Online Communication Regarding Coronavirus. ENTER21@yourplace, Springer, pp. 441–451.

Published

2022-12-28

How to Cite

Social media activities of hotels during COVID-19 pandemic: Case study based on the Facebook activities of three hotels in Visegrád, Hungary. (2022). Acta Carolus Robertus, 12(Különszám), 79-92. https://doi.org/10.33032/acr.3400

Similar Articles

11-20 of 25

You may also start an advanced similarity search for this article.