The Metroline No.4 in Budapest, the urban development and the open spaces
Keywords:
Budapest, Metroline No.4, urban development, open spaces, public transportAbstract
Altough there are still a lót ofunclarified questions, the metroline No.4 between the two parts of the Capital (to be more precise: temporarily between two railway stations - ‘Kelenföld’ and ‘Keleti’) seems to be built in a few years’ time. In our study we undertook to present how the new line or the formerly elaborated alternatives could influence the urban development, the urban design as well as the open spaces.
References
A Budapesti 4. metróvonal megvalósíthatósági tanulmánya, tervezet (Symonds Travers Morgan, 1996)
Bodrog Zoltán, Perlaki Attila: A Karolina terv (http://kvtlinux.lib.uni-miskolc, hu/ali/veevk/Karolina/, 2003)
Megújuló városrészek a 4-es metró mentén (BKV DBR Metró Projekt Igazgatóság, 2004)
S-Bahn Budapesten? (http://index.hu/ politika/belfold/budapest/sbbp738282/ ?main&rnd=500, 2007)
Szigeti Dániel: Egyesitett városi és elővárosi gyorsvasúti rendszer kialakítása Budapesten és környékén (BMGE diplomaterv, http://mkkk.kma.bme.hu/dani/ diploma.html, 2002)
Varga Ákos Endre: A négyes számú vágóhíd (http://hampage.hu/blog/2007janfeb.html, 2007)
Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület: A 4-es metróvonal: Régi idők pazarló tervei (VEKE, 2006)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Balogh Péter István, Erő Zoltán
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).