A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban II.

Autores/as

  • Szabolcs Varga Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.15

Resumen

A tanulmány célja, hogy bemutassa a Viktor E. Frankl nevéhez köthető logoterápia eszközeinek alkalmazási lehetőségét a szakmai személyiségfejlesztésben (szupervízióban). Bemutatásra kerül, hogyan alkalmazhatóak ezek az eszközök, az egyéni, team és csoportos szupervízió során; hogyan alkalmazható a dereflexió a szupervizáltak belső erőinek összpontosításában. Hogyan erősítheti a paradox intenció a szupervizált öndistanciáját. Miként segíti a logoterápia beszélgetés formája, retorikája a szupervizált elakadásait. Említésre kerül a szókratészi párbeszéd, a speciális színpad és az értelemszenzibiláló tréning is, mint lehetséges eszköz a szakmai személyiségfejlesztés folyamatában.

Biografía del autor/a

  • Szabolcs Varga, Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    egyetemi docens
    varga.szabolcs@bpk.nyme.hu

Referencias

Gendlin, T. Eugene (1989). Életproblémák megoldása önerőből. Budapest: Tankönyvkiadó.

Lukas, Elisabeth (2011). A logoterápia tankönyve. Szeged: Agapé Kiadó.

Lukas, Elisabeth (2007). Szenvedésednek is van értelme. Szeged: Agapé Kiadó.

Pataky Krisztina (2013). Apor Vilmos Katolikus Főiskolán 2013. szeptember 28-án elhangzott előadása

Sárkány Péter (2011). A szókratészi párbeszéd mint az etikai személyiségképzés modellje. Vigilia 2011. 1. sz. pp. 489–494.

Varga Szabolcs (2015). A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban I. In.: Képzés és Gyakorlat, 13. évfolyam, 2015/3–4. szám [online] http://trainingandpractice.hu/?q=hu/kepzes_es_gyakorlat/content/474264942. [2016.05.23.] doi: https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.10

Varga Szabolcs (2013). Szupervízió és/vagy mediáció I. Szociálpedagógia 2013. 1–2. sz. pp. 80–98.

Vik János (2013). A segítő beszélgetés alapelvei és gyakorlata. Apor Vilmos Katolikus Főiskolán 2013. 11. 08-án elhangzott előadás anyaga

Publicado

2016-06-30

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban II. (2016). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 14(1-2), 239-251. https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.15