A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban II.
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2016.1-2.15Abstract
A tanulmány célja, hogy bemutassa a Viktor E. Frankl nevéhez köthető logoterápia eszközeinek alkalmazási lehetőségét a szakmai személyiségfejlesztésben (szupervízióban). Bemutatásra kerül, hogyan alkalmazhatóak ezek az eszközök, az egyéni, team és csoportos szupervízió során; hogyan alkalmazható a dereflexió a szupervizáltak belső erőinek összpontosításában. Hogyan erősítheti a paradox intenció a szupervizált öndistanciáját. Miként segíti a logoterápia beszélgetés formája, retorikája a szupervizált elakadásait. Említésre kerül a szókratészi párbeszéd, a speciális színpad és az értelemszenzibiláló tréning is, mint lehetséges eszköz a szakmai személyiségfejlesztés folyamatában.
Literaturhinweise
Gendlin, T. Eugene (1989). Életproblémák megoldása önerőből. Budapest: Tankönyvkiadó.
Lukas, Elisabeth (2011). A logoterápia tankönyve. Szeged: Agapé Kiadó.
Lukas, Elisabeth (2007). Szenvedésednek is van értelme. Szeged: Agapé Kiadó.
Pataky Krisztina (2013). Apor Vilmos Katolikus Főiskolán 2013. szeptember 28-án elhangzott előadása
Sárkány Péter (2011). A szókratészi párbeszéd mint az etikai személyiségképzés modellje. Vigilia 2011. 1. sz. pp. 489–494.
Varga Szabolcs (2015). A logoterápia eszköz- és módszertárának alkalmazási lehetőségei a szupervízióban I. In.: Képzés és Gyakorlat, 13. évfolyam, 2015/3–4. szám [online] http://trainingandpractice.hu/?q=hu/kepzes_es_gyakorlat/content/474264942. [2016.05.23.] doi: https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.10
Varga Szabolcs (2013). Szupervízió és/vagy mediáció I. Szociálpedagógia 2013. 1–2. sz. pp. 80–98.
Vik János (2013). A segítő beszélgetés alapelvei és gyakorlata. Apor Vilmos Katolikus Főiskolán 2013. 11. 08-án elhangzott előadás anyaga
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2016 Varga Szabolcs
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.