A Study about Children's Connection with Their Kindergarten
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.3.15Resumen
The children’s development after the family, the educational institutions will be determined. The maturational program and the environmental effects affect the personality development. In the kindergarten, the observations, experiences and emotions are very important for children development. Components of the emotional relations to the kindergarten are significant: /1/ the relation with the kindergarten teacher, /2/ the relation with the children, /3/ the connection with the activities, events, celebrations /4/ and the connection with the physical environment. This study a research result describe about the children’s connections with their kindergarten.
Referencias
Antal, B., Zsubrits, A. (2015). Az óvodapedagógus gyermekszemmel. In: Óvodai Nevelés, 2015/4.16-19.
Bowlby, J. (1982). Attachment and Loss I. Attachment. Basic Books, New York.
Dúll, A. (2009). A környezetpszichológia alapkérdései. Budapest: ’Harmattan Kiadó.
Gerő, Zs. (2015). Érzelem, fantázia, gondolkodás óvodáskorban. Budapest: Flaccus Kiadó.
Szabó, É., Virányi, B. (2011). Az iskolai kötődés jelentősége és vizsgálata. In: Magyar Pedagógia, 2011/2.111-125.
Vass, Z. (2003). A rajzvizsgálat pszichológiai alapjai. Budapest: Flaccus Kiadó.
Zsubrits, A. (2014). A kapcsolati érzelmek változása gyermekkorban. In: Lőrincz, I. (ed): XVII. Apáczai-napok Nemzetközi Tudományos Konferencia: Mobilis in mobili: egyszerűség és komplexitás a tudományokban, (pp.112-117.) Győr; Sopron: NYME Apáczai Csere János Kar; Nyugat‐magyarországi Egyetem Kiadó.
Zsubrits, A. (2014). Az óvodáskorú gyerekek közeli kapcsolatai. In: Képzés és Gyakorlat, 2014/3-4.133-144. https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.10
Zsubrits, A., Valkó, A., Horváth, K. & Fehér, A. (2015). A gyerekek játékokhoz fűződő érzelmi kapcsolata. In: Képzés és Gyakorlat, 2015/3-4.43-60. https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.3
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2017 Attila Zsubrits
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.