A Study about Children's Connection with Their Kindergarten

Autor/innen

  • Attila Zsubrits University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy, Institute of Educational Sciences and Psychology

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.3.15

Abstract

The children’s development after the family, the educational institutions will be determined. The maturational program and the environmental effects affect the personality development. In the kindergarten, the observations, experiences and emotions are very important for children development. Components of the emotional relations to the kindergarten are significant: /1/ the relation with the kindergarten teacher, /2/ the relation with the children, /3/ the connection with the activities, events, celebrations /4/ and the connection with the physical environment. This study a research result describe about the children’s connections with their kindergarten.

Autor/innen-Biografie

  • Attila Zsubrits, University of Sopron, Benedek Elek Faculty of Pedagogy, Institute of Educational Sciences and Psychology

    Associate Professor
    zsubrits.attila@uni-sopron.hu

Literaturhinweise

Antal, B., Zsubrits, A. (2015). Az óvodapedagógus gyermekszemmel. In: Óvodai Nevelés, 2015/4.16-19.

Bowlby, J. (1982). Attachment and Loss I. Attachment. Basic Books, New York.

Dúll, A. (2009). A környezetpszichológia alapkérdései. Budapest: ’Harmattan Kiadó.

Gerő, Zs. (2015). Érzelem, fantázia, gondolkodás óvodáskorban. Budapest: Flaccus Kiadó.

Szabó, É., Virányi, B. (2011). Az iskolai kötődés jelentősége és vizsgálata. In: Magyar Pedagógia, 2011/2.111-125.

Vass, Z. (2003). A rajzvizsgálat pszichológiai alapjai. Budapest: Flaccus Kiadó.

Zsubrits, A. (2014). A kapcsolati érzelmek változása gyermekkorban. In: Lőrincz, I. (ed): XVII. Apáczai-napok Nemzetközi Tudományos Konferencia: Mobilis in mobili: egyszerűség és komplexitás a tudományokban, (pp.112-117.) Győr; Sopron: NYME Apáczai Csere János Kar; Nyugat‐magyarországi Egyetem Kiadó.

Zsubrits, A. (2014). Az óvodáskorú gyerekek közeli kapcsolatai. In: Képzés és Gyakorlat, 2014/3-4.133-144. https://doi.org/10.17165/TP.2014.3-4.10

Zsubrits, A., Valkó, A., Horváth, K. & Fehér, A. (2015). A gyerekek játékokhoz fűződő érzelmi kapcsolata. In: Képzés és Gyakorlat, 2015/3-4.43-60. https://doi.org/10.17165/TP.2015.3-4.3

Veröffentlicht

2010-10-25

Ausgabe

Rubrik

Tanulmányok

Zitationsvorschlag

A Study about Children’s Connection with Their Kindergarten. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 15(3), 157-167. https://doi.org/10.17165/TP.2017.3.15