The Effects of Interactive Music Sessions on the Development of the Personality of Children of Kindregarten Age

Authors

  • József Révész

Abstract

Legasy of Zoltán Kodály, Katalin Forrai and Klára Kokas authorizes its dedicated educators to expand and search for solutions and pedagogic methods, .so the musical experience will help in making children ’s musical upbringing more efficient. The aim of our research is the examination of the effects of interactive occupations and teching onto the development of personality. The main point of irregular occupations leaded by the musicians, lectures is the continuous dialogue between an adult and a child. I wish to report on the experiences of some 400 lectures and the inferences, conclusions based on them. My conviction, that the interactive music lessons directed together with my fellow musicians make it possible for the kindergartener fancy, his fantasy, the putting forth of his intuitive abilities, the early recognition of the musical talent and its development.

References

Bagdy Emőke(1991): Az euritmia alapjai. Nonverbális pszihoterápiák. Zeneterápia. Kulcs a muzsikához Kiadó. Pécs.

Dárdai Árpád(2010): A paraszti világ üzenetei. Kutatók éjszakája. BPK 2010.

Forrai Katalin (1974): Ének az óvodában. Editio Mucica. Budapest.

Forrai Katalin (1991) A művészetre nevelés lehetőségei az óvodai nevelésben. Óvodapedagógiai Nyári Egyetem Kecskemét. Zenei nvelés az óvodában. Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola. 34–38.

Kokas Klára(1972): Képességfejlesztés zenei neveléssel. zenei nevelés az óvodában. Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola.

Lindenbergné Kardos Erzsébet(2005): Zeneterápia. Kulcs a muzsikához Kiadó. Pécs.

Szőnyi Erzsébet (1988): Zenei nevelési irányzatok a XX. században. Tankönyvkiadó. Budapest.

Újfaussy József (1968): Az esztétika alapjai és a zene. Tankönyvkiadó. Budapest.

Varga László (2011): A legokosabb befektetés a jövőbe: a gyermeknevelés. Magiszter.

Woodworth, R.S. – H. Schlossberg (1966): Kísérleti pszihológia. Budapest.

Published

2012-12-30

Issue

Section

Közlemények

How to Cite

The Effects of Interactive Music Sessions on the Development of the Personality of Children of Kindregarten Age. (2012). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 10(3-4), 272-278. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5161