Az interaktív ének-zene foglalkozások hatása az óvodások személyiségének a fejlődésére

Autores/as

  • József Révész

Resumen

Kodály Zoltán, Forrai Katalin, Kokas Klára hagyatéka jogosítja fel az elhivatott pedagógust arra, hogy bővítsék azokat a megoldásokat, pedagógiai módszereket, amelyek segítik az élményszerűséget hatékonyabbá téve a gyermekek zenei nevelését. Kutatásunk célja az óvodai zenei nevelésre épülő interaktív foglalkozások hatásának vizsgálata a személyiség fejlődésére. A zeneművészek által vezetett rendhagyó foglalkozások lényege a folyamatos párbeszéd a felnőtt és a gyerek között. Mintegy 400 előadásból leszűrt tapasztalatainkról kívánok beszámolni. Meggyőződésem, hogy a művésztársaimmal közösen irányított interaktív ének-zene foglalkozások lehetővé teszik az óvodások képzelőerejének, intuitív képességeinek a kibontakoztatását, a zenei tehetség korai felismerését és fejlesztését.

Referencias

Bagdy Emőke(1991): Az euritmia alapjai. Nonverbális pszihoterápiák. Zeneterápia. Kulcs a muzsikához Kiadó. Pécs.

Dárdai Árpád(2010): A paraszti világ üzenetei. Kutatók éjszakája. BPK 2010.

Forrai Katalin (1974): Ének az óvodában. Editio Mucica. Budapest.

Forrai Katalin (1991) A művészetre nevelés lehetőségei az óvodai nevelésben. Óvodapedagógiai Nyári Egyetem Kecskemét. Zenei nvelés az óvodában. Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola. 34–38.

Kokas Klára(1972): Képességfejlesztés zenei neveléssel. zenei nevelés az óvodában. Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola.

Lindenbergné Kardos Erzsébet(2005): Zeneterápia. Kulcs a muzsikához Kiadó. Pécs.

Szőnyi Erzsébet (1988): Zenei nevelési irányzatok a XX. században. Tankönyvkiadó. Budapest.

Újfaussy József (1968): Az esztétika alapjai és a zene. Tankönyvkiadó. Budapest.

Varga László (2011): A legokosabb befektetés a jövőbe: a gyermeknevelés. Magiszter.

Woodworth, R.S. – H. Schlossberg (1966): Kísérleti pszihológia. Budapest.

Publicado

2012-12-30

Número

Sección

Közlemények

Cómo citar

Az interaktív ének-zene foglalkozások hatása az óvodások személyiségének a fejlődésére. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(3-4), 272-278. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5161