Tales and Music
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.3.13Abstract
Legacy of Zoltán Kodály, Katalin Forrai and Klára Kokas authorizes its dedicated educators to expand and search for solutions and pedagogic methods, so the musical experience will help in making children's musical upbringing more efficient. The aim of our research is the examination of the effects of interactive occupations and teaching onto the development of personality. The main point of irregular occupations leaded by the musicians, lectures is the continuous dialogue between an adult and a child. I wish to report on the experiences of some 2400 lectures and the inferences, conclusions based on them. My conviction, that the interactive music lessons directed together with my fellow musicians make it possible for the kindergartener fancy, his fantasy, the putting forth of his intuitive abilities, the early recognition of the musical talent and its development.
References
Bagdy, E. (1991). Az euritmia alapjai. Nonverbális pszihoterápiák. Zeneterápia. Pécs: Kulcs a muzsikához Kiadó.
Dárdai, Á. (2010). A paraszti világ üzenetei. Kutatók Éjszakája. BPK 2010.
Forrai, K. (1974). Ének az óvodában. Budapest: Editio Musica.
Forrai, K. (1991). A művészetre nevelés lehetőségei az óvodai nevelésben. Óvodapedagógiai Nyári Egyetem Kecskemét. Zenei nevelés az óvodában. Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola. 34-38.
Kokas, K. (1972). Képességfejlesztés zenei neveléssel. Zenei nevelés az óvodában. Hajdúböszörményi Óvóképző Főiskola.
Lindenbergné Kardos, E. (2005). Zeneterápia. Pécs: Kulcs a muzsikához Kiadó.
Szőnyi, E. (1988). Zenei nevelési irányzatok a XX. században. Budapest: Tankönyvkiadó.
Újfaussy, J. (1968). Az esztétika alapjai és a zene. Budapest: Tankönyvkiadó.
Varga, L. (2011). A legokosabb befektetés a jövőbe: a gyermeknevelés. Magiszter, 9(4), 5–20.
Woodworth, R.S. & Schlossberg, H. (1966). Kísérleti pszichológia. Budapest: Akadémiai Kiadó.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 József Révész
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.