The attitude/situation of the environmental law on the Hungarian universities
DOI:
https://doi.org/10.56617/tl.4181Keywords:
higher education, environmental law, environmental awareness, sustainable developmentAbstract
By examining the training of different Hungarian universities, we get to know how important environmental awareness is in their education. At some universities the teaching of environmental law is very intensive while at others it is not an important subject. It would be favourable to widen the knowledge of environmental issues in case of law students and to provide a good basis in law for students of different (other) sciences. It is advisable to bridge the gap between the two different study areas by developing, introducing and putting into practice a new, complex and interdisciplinary subject. It is necessary to achieve nature and environmental protection by both legislative and economic means, in every spheres of education.
References
Felsőoktatási felvételi tájékoztató 2007.
Hajnal K. 2006: A fenntartható fejlődés elméleti kérdései és alkalmazása a településfejlesztésben, Doktori disszertáció kézirata
Vásárhelyi T., Victor A. (szerk.) 2003: Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia. Magyar Környezeti Nevelési Egyesület, Budapest
http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=638&articleID=4265&ctag=articlelist&iid=1
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2008 Csapó Olga, Jávor Benedek
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).