A New method for the digital mapping possibility of hungarian grape wine product lines

Authors

  • Krisztián Járdány Szent István Egyetem, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
  • Balázs Duray Szent István Egyetem, Agrár- és Gazdaságtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2020.07.02.18-30

Keywords:

szőlőtermesztés, borágazat, regionális gazdaságfejlesztés, digitális innováció, digitális adatbázis

Abstract

DAS encourages the development of professional service systems capable of analyzing regional, national, and international data, information, and setting up a back-end system for the integration of production, plant, and product chain systems, providing broad access to market data and information decision support needed to achieve market benefits. The present study analyzes whether this endeavor can be achieved in the case of the Hungarian grape-wine product line by integrating the databases assigned to the sector by the current legal environment and applying a new method based on this.

Author Biographies

  • Krisztián Járdány, Szent István Egyetem, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola

    PhD-hallgató
    E-mail: szulinap1987@gmail.com

  • Balázs Duray, Szent István Egyetem, Agrár- és Gazdaságtudományi Kar

    egyetemi docens
    E-mail: duraybalazs@gmail.com

References

Chikán A. (2017): Vállalatgazdaságtan. Budapest, Saldo Kiadó, 590 p. ISBN: 9789631266405

Cser L. – Németh Z. (2007): Gazdaságinformatikai alapok. Budapest, Aula Kiadó, 209 p. ISBN: 9789639698208

Coelho, A. – Rastoin, J. (2005): In money veritas? Financiarisation et gouvernance des multinationales du vin,in Bacchus 2006: enjeux, stratégies et pratiques dans la filiére vittivinicole ed- Montaigne, E., Paris, Dunod, p. 53-73.

Györe D. (2011): Közvetlen értékesítés az egri borászatokban. In: Gazdálkodás 55: 7 pp. 642-647., 6 p.

Horváth Gy. (2001): Regionális támogatások az Európai Unióban. Osiris Kiadó, Budapest. ISBN: 9633894077

Kapronczai I. (2007): Információs rendszerek a közös agrárpolitika szolgálatában. Budapest, Szaktudás Kiadó Ház, 146 p. ISBN: 9789639736252

Konkoly M. – Papp J. (2011): A tokaji borok elemzése a marketing mix 7 P-je szerint. In: Marketing & menedzsment, (2) 23-34. p.

Krajcsák Z. (2012): Információmenedzsment I. Oktatási segédanyag. Budapest, BME.

Lengyel I. – Fenyővári Zs. (2010): Az Észak-magyarországi és a Dél-alföldi régiók versenyképességének főbb mutatói. Észak-magyarországi Stratégiai Füzetek. 7: 3–17.

Lőrincz M. (2016): A felsőoktatási intézmények regionális beágyazottsága az észak- magyarországi régióban. Doktori értekezés. Debreceni Egyetem Kerpely Kálmán Doktori Iskola, Debrecen.

Outreville, F.J. (2011): Wine Production in Quebec: an investigation into the price- quality relationship. In: Enometrica 2 (2011). p.7-22.

Pallás E. (2017): Borrégiók bemutatása, hálózatok és klaszterek lehetőségei. In: Gyenge, Balázs; Reicher, Regina; Varga, Erika (szerk.) Folyamat menedzsment kihívásai 2017: Társadalmi-gazdasági fejlesztési irányok 2017 Gödöllő, Magyarország: Szent István Egyetem, (2017) pp. 33-48., 16 p. ISBN: 9789632696423

Raffai M. (2003): Információrendszerek fejlesztése és menedzselése. Győr, Novadat Kiadó, 998 p. ISBN: 9639056359

Sidlovits D. (2008): Vertikális koordináció a szőlő- és borágazatban. PhD értekezés, Budapesti Corvinus Egyetem Interdiszciplináris Doktori Iskola, Budapest. 163 p.

Szabóné Berta O. K. (2019): Információs és infokommunikációs technológiák használatának összefüggései az agrárgazdaságban. PhD értekezés. Debreceni Egyetem Ihrig Károly GSZDI, Debrecen.

Szamosköziné Kispál G. (2018): A magyarországi bor termékpálya jövedelmezőségének vizsgálata. PhD értekezés. SZIE-GSZDI, Gödöllő.

Tomcsányi P. (1988): Az élelmiszer-gazdasági marketing alapjai. Mezőgazdasági Könyvkiadó, Budapest. 458 p. ISBN: 9632326075

Felhasznált jogszabályok:

A. 2019/33/EU, 2019/34/EU, 436/2008/EK, 92/83/EGK, 92/84/EGK rendeletek

B. 2004. évi XVIII. tv

C. 2016. évi LXVIII. tv

D. 1997. évi XI. tv

E. 2012. évi CCXIX. tv

F. 9/2017. (III. 6.) FM r. a borszőlő telepítésére és kivágására vonatkozó szabályokról

G. 97/2009 FVM r. termőhelyi kataszter

H. 56/2014 VM r. szőlőfajták osztályba sorolása

I. 127/2009 FVM r. nyilvántartások, származási bizonyítvány, borok jelölése, címkézése, borkészítés

J. 25/2010 FVM r. borászati üzemek engedélyezése

K. 27/2011. VM r. borászati nyilvántartás, bizonylatok vezetéséről

L. 49/2017. (IX. 29.) FM rendelet a kisüzemi bortermelői regiszterről

Published

2020-05-20

Similar Articles

51-60 of 99

You may also start an advanced similarity search for this article.