The need to develop creative labor market behavior
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.33-43Keywords:
diplomás, pályakezdők, munkaerőpiac, munkavállalók, tájékozottságAbstract
The study explains the Hungarian students awareness of the labour market. I assume that today 's information society is open to all possibilities, which increases the adaptability of the labor market, thereby reducing anomalies between the education and labor market demands as well as among the regional differences. The test method was the questionnaire. The hypothesis has been proved only partly. Thetest resultsshowed that in the whole country we shouldplay a greater rolein order to offer information for workers about the labor market.
References
Czeglédi Cs., Juhász T. (2013): Reconciliation plan of career and private life in the circle of daytime students in hungary In: Proceedings from VIII. International Conference on Applied Business Research ICABR 2013 70-77. p. ISBN: 978-0-620- 55419-0
Cseh Papp I., Hajós L. (2014): Education and working life in Hungary, Acta Technica Corviniensis – Bulletin of Engineering, 2, pp 105-110. ISSN 2067 -3809
Csehné Papp I. (2007/a): The link between education and the state of the labour market in Hungary, Gazdálkodás, english special edition, pp. 157-163. ISSN 0046-5518
Csehné Papp I.(2007/b):Regionális és foglalkoztatási különbségek a rendszerváltástól napjainkig. In: IV. Európai Kihívások nemzetközi tudományos konferencia, Szegedi Tudományegyetem, október 12. pp. 166-170 . ISBN 978-963-482-857-0
Csehné Papp I. (2013): A munkaerőpiac igényeinek megfelelő oktatási rendszer?, In: Vzdelávanie, vyskum a metodologia (Oktatás, kutatás és módszertan), szerk. Karlovitz J T., Torgyík J., International Research Institute, Komarno, pp. 650-657, ISBN 978-80- 971251-1-0
Csete L. (2005): Az agrár- és vidékfejlesztés fenntartható rendszere. Gazdálkodás. 2. sz., 3-16 p. ISSN 0046-5518
Gulyás L. (2005/a): Folyamatok és tendenciák néhány Európai Uniós ország munkaerőpiacán 1. A német munkaerőpiac jellemzői 1998-2004. Humánpolitikai Szemle 3. pp. 84-96. ISSN0865-7009
Gulyás L. (2005/b): Folyamatok és tendenciák néhány Európai Uniós ország munkaerőpiacán 2. A francia munkaerőpiac jellemzői 1998-2004. Humánpolitikai Szemle 4. pp 89-96. ISSN0865-7009
Juhászné Klér A. (2013): Szociális készségek és interperszonális személyiségjellemzők szerepe a pályafejlődésben - avagy hogyan ítélik meg önmagukat az egyetemisták? In: Karlovitz J. T., Torgyik J. (szerk.) Vzdelávanie, výskum a metodológia [Oktatás, kutatás és módszertan]. Komárno: International Research Institute, pp. 392-402 ISBN: 978-80-971251-1-0
Juhász T. (2014): Családbarát munkahelyek, családbarát szervezetek (monográfia) Publikon 130 p. ISBN: 978-615-5457-00-5
Keczer G. (2014/a): Üzleti ismeretek szak-és felnőttképzőknek I. Gazdasági és menedzsment alapismeretek SZTE JGYPK Kiadó, Szeged. 128 p. ISBN: 978-963- 9922-73-5
Keczer G. (2014/b): Az egyetemek szerepe, irányítása és működése a 21. században. Egyesület Közép-Európa Kutatására, Szeged.
Nagy L., Budavári-Takács I. (2014): Study of career building awareness among Hungarian and German young it professionals, In: Cs. Bálint Illés, A. Dunay, A. Slocinska (szerk.)New Trends in Management in the 21st Century, Czestochowa University of Technology, Czestochowa, pp. 73-83.ISBN:978-83-63500-78-8
Rechnitzer J. (2005): Miért élnek jobban az emberek a Dunántúlon, mint az Alföldön? Regionális különbségek és kezelési technikák, Mindentudás Egyeteme, VII. szemeszter,
előadás – 2005. november 23.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Csehné Papp Imola
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).