Experiences of short courses offered for small farmers

Autor/innen

  • József Kozári Szent István University, Faculty of Economics and Social Sciences
  • Krisztina Tóth Szent István University, Faculty of Economics and Social Sciences

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2014.01.01.47-51

Schlagwörter:

consultancy, extension centres, training programmes

Abstract

Our research was made at the Regional Extensional Centre of Szent István University, which coordinates the extensional tasks of the Central-Hungarian Region and takes part in the New Hungarian Rural Development Programme (ÚMVP), as a training location. To make programmes successful registered advisors are involved, who also represent themselves as trainers in the training programmes. In this research we have rated 28 training programmes and the work of 13 registered trainers who took part in these programmes.

Autor/innen-Biografien

  • József Kozári, Szent István University, Faculty of Economics and Social Sciences

    associate professor
    E-mail: kozari.jozsef@gtk.szie.hu

  • Krisztina Tóth, Szent István University, Faculty of Economics and Social Sciences

    associate professor
    E-mail: toth.krisztina@gtk.szie.hu

Literaturhinweise

Kozári J. (Szerk.) (2000/a): A mezőgazdasági szaktanácsadás fogalma. Szaktanácsadás a mezőgazdaságban. Budapest: Dinasztia Kiadó., 13-14 p.

Tóth K. (2005): Az Agrár-szaktanácsadás helye a mezőgazdasági ismereti rendszerben, fejlesztési lehetőségeinek megalapozása Magyarországon. Doktori disszertáció 100-101. p.

Vér A. (2013): Az Agrár-szaktanácsadási rendszerek vizsgálata és értékelése 47-51p

vkszi.hu: Letöltés dátuma: 2013. 05 08, forrás: http://www.vkszi.hu/umvpkepzes 2013.05.08

mvh.gov.hu: Letöltés dátuma: 2013. 05 09.

http://www.mvh.gov.hu/.../1033836_139_2008_FVM_rendelet_20111003 2013. 05.09

umvp.eu.. Letöltés dátuma: 2013. 05. 08, forrás: http://www.umvp.eu

Veröffentlicht

2014-12-12

Ähnliche Artikel

11-20 von 29

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.