Woyzeck a prérin

Autor/innen

  • Éva Hutvágner ELTE, OSZMI

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.88-96

Schlagwörter:

bábművészet, színház, William Kentridge, The Handspring Puppet Company, Woyzeck

Abstract

Jelen tanulmány a The Handspring Puppet Company Woyzeck on the Highveld című bábelőadását értelmezi a színházi interkulturalitás szempontjából. A különböző befogadói attitűdök, kiemelve az előadás magyar, 2011-es bemutatóját összevethetők a klasszikus dráma befogadásának történetiségével.

Autor/innen-Biografie

  • Éva Hutvágner, ELTE, OSZMI

    PhD-hallgató
    E-mail: eva.hutvagner@gmail.com

Literaturhinweise

Büchner, Georg (1969): Woyzeck, Texte und Dokumente, Frankfurt, Insel Verlag.

Büchner, Georg (1981): Woyzeck. Faksimileausgabe der Handschriften. Bearbeitet von Gerhard Schmidt, Leipzig.

Büchner, Georg (1999): Woyzeck, in Színház drámamelléklet, 1999. május. http://archivum.szinhaz.net/pdf/drama/1999_05_drama.pdf, letöltés ideje: 2015. 06. 02. Compagnon (2006): Az elmélet démona, Pozsony, 168. p

Fischer-Lischte, Erika (1996): Interculturalism in Contemporary Theatre, in. P.P, The Intercultural Performance Reader, 27-40.p

Gimesi Dóra (2011): Woyzeck-mutatvány, Fidelio, 2011. október 24. http://fidelio.hu/szinhaz/kritika/a_woyzeckmutatvany letöltés ideje: 2015. 06. 02.

Heltai Györgyi (2003): Színház és interkulturalitás, Budapest, Tabula 6/1

Calvino, Italo (1999): Why read the Classics? 4. p

Jákfalvi Magdolna (2011): Filmszínház, in. Revizor, 2011.11. 03. http://www.revizoronline.com/hu/cikk/3656/william-kentridge-the-handspring-puppet-company-woyzeck-a-highvelden-trafo-cafe-budapest-kortars-muveszeti- fesztival-2011/ letöltés ideje: 2015. 06. 02.

Kemp, Wolfgang (1988): Kunstwerk und Betrachter: Der Rezeptionsästhetische Ansatz, in. Belting, Hans: Kunstgeschichte eine Einführung, Berlin, Dietrich Reimer Verlag

Lo, Jaqueline – Gilbert, Helen (2002): Toward a Topography of Cross-Cultural Theatre Praxis in. The Drama Review, 46. 3. 31-53. p. DOI: http://dx.doi.org/10.1162/105420402320351468

Ewwans, Michael (1989): Georg Büchner's Woyzeck, Translation and Theatrical Commentary, New York, Peter Lang, 9. p.

Pavis, P (2001): Theatre Studies and Interdisciplinarity, Theatre Research International, Cambridge, University Press. DOI: http://dx.doi.org/10.1017/S0307883301000165

Phelan,P (1993): The ontology of Performance, representation without reproduction, in: Unmarked, The politics of Performance, London and New York, 147-192. p

Schechner, Richard (1991): The Canon, in: Tulane Drama Review..9.

Richards, David G.(2001): Georg Büchner’s Woyzeck, A History of Its Criticism Camden House DOI: http://dx.doi.org/10.1177/004724410203212418

Viehweg, Wolfram (2008): Georg Büchner's Woyzeck auf dem deutschsprachigem Theater, Books on Demand Verlag, 81.p.

Veröffentlicht

2015-12-30

Ähnliche Artikel

11-20 von 20

Sie können auch eine erweiterte Ähnlichkeitssuche starten für diesen Artikel nutzen.