Magyar tannyelvű oktatás az anyaországtól távol: a Csíkszenttamási Bálint Vilmos Általános Iskola helyzete

Szerzők

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2022.09.04.50-63

Kulcsszavak:

Dorfforschung, Csíkszenttamás, Gödöllő, Werteforschung, Z-Generation, Weltanaschauung

Absztrakt

Tanulmányunk egy Csíkszenttamás községben végzett kutatás eredményeit mutatja be. A Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (akkor még Szent István Egyetem) oktatói, hallgatói és gödöllői gimnáziumi tanulók 2019 nyarán egy falukutató tábor keretei közt végeztek statisztikai adatgyűjtést és kérdőíves felmérést. Interjúkat készítettek a helyi iskola dolgozóival, valamint egy online kérdőíves felmérés segítségével a Csíkszenttamási Bálint Vilmos Általános Iskola és a Gödöllői Török Ignác Gimnázium 10-15 éves diákjainak világképét, értékrendjét hasonlították össze. A Z-generációhoz tartozó gyerekek összesen 165 kérdőívet töltöttek ki, amelyek eredményeinek bemutatásával képet kaphatunk a két település ifjúságának jelenlegi helyzetéről és jövőképéről.

Szerző életrajzok

  • Dóra Kolta, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem

    egyetemi docens
    E-mail: kolta.dora@uni-mate.hu

  • Balázs Farkas, Budapesti Corvinus Egyetem

    egyetemi hallgató
    E-mail: balazs.farkas@stud.uni-corvinus.hu

Hivatkozások

Balogh, E. – Dávid, Gy. (1981-2010, eds.): Romániai Magyar Irodalmi Lexikon: Szépirodalom, tudományos irodalom, művelődés I-V. Bukarest, Kriterion.

Benkő, B. – Dávid, L. – Farkas, T. (2022): Opportunities for the Development of Innovation among Hotels in Northern Hungary. In: Geojournal of Tourism and Geosites 40: 1 pp. 267-273. , 7 p. DOI: https://doi.org/10.30892/gtg.40132-828

Farkas, T. (2021): The Role of the Social Capital in Rural Development. Case Study Analysis of Village Research Camps in Romania and Hungary. In: European Countryside 13: 3 pp. 584-598. , 15 p. DOI: https://doi.org/10.2478/euco-2021-0033

Garamvölgyi, J. – Rudnák, I. (2016): Cultural Intelligence: key influences. Social Space = Przestrzen Spoleczna, 2016, 2 pp. 1-19.

Kassai, Zs. – Farkas, Tibor (2016): School closures in rural Hungary. In: Horská, E. –Kapsdorferová, Z. –Hallová, M. (ed..) Nitra, Slovakia: Slovak University of Agriculture in Nitra, 108 p. pp. 477-483. DOI: https://doi.org/10.15414/isd2016.s7.06

Ritter, K. - Kassai, Zs. - Farkas, T. (2011): Importance of the LEADER programme in Hungarian rural areas facing globalization and agricultural decline. In: Annals of the Polish Association of Agricultural And Agribusiness Economists 13 : 6 pp. 205-210.

Rumänisches Nationalinstitut für Statistik (INS)

Tari, A. (2011): Z generáció. Budapest, Tericum Könyvkiadó, 348 p., 19. p.

Vámos, A. – Farkas, T. (2004): Az életminőség mérése a Bátonyterenyei kistérségben. In: Területi Statisztika 7:1, pp. 21-31.

Internetquellen

https://www.csikszenttamas.ro/web/oktatas/ [03.05.2022]

https://szekelyhon.ro/aktualis/palyazati-penzbol-keszul-turisztikai-terkep-csikszenttamason [03.05.2022]

http://intezmenytar.erdelystat.ro/intezmenyek/a-romaniai-magyar-nyelv-elemi-es-also-kozepfoku-oktatas-intezmenyrendszere/csiktamasi-balint-vilmos-altalanos-iskola/18645 [03.05.2022]

https://www.tig-godollo.edu.hu/iskolank-rovid-tortenete/ [05.09.2022]

Interview

Ádám, Erika Izabella – Schulleiterin in Csíkszenttamás (Das Interview wurde im Juli 2019 gemacht.)

Letöltések

Megjelent

2022-12-28

Hasonló cikkek

11-20 a 28-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.