Az ÉSZAK-ALFÖLDI ÉS ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI RÉGIÓKBAN FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐ TANULÓK SZABADIDŐ-ELTÖLTÉSI SZOKÁSAI

Szerzők

  • Laoues-Czimbalmos Nóra Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2575

Kulcsszavak:

Fogyatékos tanulók, szabadidő-eltöltés, passzív-aktív szabadidős tevékenységek, sport

Absztrakt

A fogyatékossággal élő tanulók szabadidő-eltöltési szokásait vizsgáltam, mely segíthet bennünket az igények feltárásában, a fogyasztói trendek kijelölésében és a motiváció megismerésében, mely a fogyatékossággal élő személyek számára az igényfelmérésen alapuló kínálat vagy szabadidős szolgáltatás kialakításában. A kutatást az Észak-alföldi és Észak magyarországi régióban végeztem, azok között a tanulók között, akik gyógypedagógiai és integrált nevelésben-oktatásban vesznek részt (N = 1158) általános- és középfokú oktatási intézményekben.  A kérdőív kitöltetését a 2018/2019 és 2019/2020-as tanévekben a FODISZ (Fogyatékosok Országos Diáksport,-Versenysport és Szabadidősport Szövetsége) segítségével töltettük ki. Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált tanulók 60,4%-a sportol kötelező mindennapos testnevelés tanórán kívül, azonban még mindig a passzív szabadidős tevékenységek dominálnak, mint a zenehallgatás, tv nézés. A sportolás ösztönzése a szabadidősportot űzők arányának növelése fontos, hiszen a fogyatékkal élők testi-lelki egészségének megőrzését, állapotuk javítását és képességeik fejlesztését is jelentheti.

Információk a szerzőről

Laoues-Czimbalmos Nóra, Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar

Laoues-Czimbalmos Nóra 
tanársegéd
Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar

Downloads

Megjelent

2021-07-23

Hogyan kell idézni

Laoues-Czimbalmos , N. (2021). Az ÉSZAK-ALFÖLDI ÉS ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI RÉGIÓKBAN FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐ TANULÓK SZABADIDŐ-ELTÖLTÉSI SZOKÁSAI . Acta Carolus Robertus, 11(1), 51–59. https://doi.org/10.33032/acr.2575