Az ÉSZAK-ALFÖLDI ÉS ÉSZAK-MAGYARORSZÁGI RÉGIÓKBAN FOGYATÉKOSSÁGGAL ÉLŐ TANULÓK SZABADIDŐ-ELTÖLTÉSI SZOKÁSAI
DOI:
https://doi.org/10.33032/acr.2575Kulcsszavak:
Fogyatékos tanulók, szabadidő-eltöltés, passzív-aktív szabadidős tevékenységek, sportAbsztrakt
A fogyatékossággal élő tanulók szabadidő-eltöltési szokásait vizsgáltam, mely segíthet bennünket az igények feltárásában, a fogyasztói trendek kijelölésében és a motiváció megismerésében, mely a fogyatékossággal élő személyek számára az igényfelmérésen alapuló kínálat vagy szabadidős szolgáltatás kialakításában. A kutatást az Észak-alföldi és Észak magyarországi régióban végeztem, azok között a tanulók között, akik gyógypedagógiai és integrált nevelésben-oktatásban vesznek részt (N = 1158) általános- és középfokú oktatási intézményekben. A kérdőív kitöltetését a 2018/2019 és 2019/2020-as tanévekben a FODISZ (Fogyatékosok Országos Diáksport,-Versenysport és Szabadidősport Szövetsége) segítségével töltettük ki. Az eredmények azt mutatják, hogy a vizsgált tanulók 60,4%-a sportol kötelező mindennapos testnevelés tanórán kívül, azonban még mindig a passzív szabadidős tevékenységek dominálnak, mint a zenehallgatás, tv nézés. A sportolás ösztönzése a szabadidősportot űzők arányának növelése fontos, hiszen a fogyatékkal élők testi-lelki egészségének megőrzését, állapotuk javítását és képességeik fejlesztését is jelentheti.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2021 Laoues-Czimbalmos Nóra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.