Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-Alföld régióban

Szerzők

  • Müller Anetta Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Gabnai Zoltán Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
  • Bácsné Bába Éva Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Pfau Christa Sára Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet , Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Bartha Éva Judit Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet , Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet
  • Molnár Anikó Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar , Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
  • Pető Károly Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet , Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2481

Kulcsszavak:

fitneszszolgáltatók, trendek, marketingmix, termékfejlesztés, fizikai aktivitás

Absztrakt

A fitneszszolgáltatások alkalmasak a mozgásszegény életmód kompenzálására, ezért napjainkban megnövekedtek az ezek keresletét, fogyasztói motivációját elemző írások.  A kínálat is kutatott terület, ahol elsősorban a szolgáltatás minőségével kapcsolatban vizsgálódtak a kutatók. Kevés kutatás ír a fitnesztermeket üzemeltető cégek vállalkozási tevékenységéről. Kutatásunkban az Észak-Alföld régióban működő fitneszszolgáltatásokat nyújtó vállalkozások (N = 31) vállalkozási tevékenységének feltérképezésére vállalkozunk. Jelen tanulmányban azt mutatjuk be, hogy a fitnesztermek üzemeltetői mennyire vélik fontosnak a marketingmix elemeinek tudatos alkalmazását. Az eredmények igazolják, hogy a szolgáltatók követik a trendeket, melyeket megjelenítenek a termékfejlesztésben. Így a trendekhez igazított kínálatfejlesztés a szolgáltatók marketingtevékenységének egyik meghatározó eleme. A kínálat kialakításakor a szolgáltatók olyan kiegészítő szolgáltatásokat (pl. wellnesskínálati elemek) is megcéloznak, melyek hatékony módon egészítik ki a különböző edzésformákat, egyben biztosítják a regenerációt. A szolgáltatásfejlesztés a változó igényeknek való megfelelésre, az egyediségre való törekvésre is fókuszál, amely piaci előnyt eredményezhet, hozzájárulva a versenyképesség növeléséhez. Árképzésükre az árelfogadó stratégia és a versenytársakhoz igazított árképzés a jellemző. Promóciós tevékenységükben és az értékesítésben előnyben részesítik az onlinemarketing-eszközöket.

Szerző életrajzok

  • Müller Anetta, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Müller Anetta
    Egyetemi docens
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    muller.anetta@econ.unideb.hu

  • Gabnai Zoltán, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet

    Dr. Gandai Zoltán
    Tudományos segédmunkatárs
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Gazdálkodástudományi Intézet
    gabnai.zoltan@econ.unideb.hu

  • Bácsné Bába Éva, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Bácsné Prof. Dr. Bába Éva
    Egyetemi tanár
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    bacsne.baba.eva@econ.unideb.hu

  • Pfau Christa Sára, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Pfau Christa Sára
    Adjunktus
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment
    Intézet
    pfau.christa@econ.unideb.hu

  • Bartha Éva Judit, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és -Menedzsment Intézet

    Dr. Bartha Éva Judit
    Tudományos segédmunkatárs
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági és –Menedzsment
    Intézet
    bartha.eva.judit@econ.unideb.hu

  • Molnár Anikó, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar

    Molnár Anikó
    Mesterszakos egyetemi hallgató
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
    miller.e.annie@gmail.com

  • Pető Károly, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet

    Prof. Dr. Pető Károly
    Egyetemi tanár
    Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vidékfejlesztés, Regionális
    Gazdaságtan és Turizmusmenedzsment Intézet
    peto.karoly@econ.unideb.hu

Letöltések

Megjelent

2020-12-10

Hogyan kell idézni

Müller, A., Bácsné Bába, Éva, Pfau, C. S., Bartha, Éva J., Molnár, A., & Pető, K. (2020). Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-Alföld régióban. Acta Carolus Robertus, 10(2), 117-136. https://doi.org/10.33032/acr.2481

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei