A sporteszközök piacának helyzete

Szerzők

  • Harangi-Rákos Mónika Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Nagy Adrián Szilárd Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Pfau Christa Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Müller Anetta Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Szabados György Norbert Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Bácsné Bába Éva Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.2477

Kulcsszavak:

sport, sporteszköz, fogyasztás, Európai Unió, társadalom

Absztrakt

Cikkünk célja a sportágak fejlődésének történelmi áttekintése mellett vizsgálni a sportszerek és sporteszközök gyártásának változásait. Ahogy az egyes sportágak szabályrendszerei kialakultak a 19. századtól fogva, úgy egyre több sportág esetében jelentek meg olyan szabálykönyvek és szabványok, amelyek az adott aktivitás műveléséhez szükséges eszközökre vonatkoztak. A sportok elterjedését gazdasági, társadalmi és családi körülmények is befolyásolják – éppúgy, mint az egyének sportolás iránti nyitottságát. A sportszerek gyártása és kereskedelme a globálisan egyre jelentősebbé váló sportgazdaság és sportipar egyre tekintélyesebb részét adja. Az Európai Uniós sporteszköz- és sportszerpiac hagyományosan nagy múltra tekint vissza. Az egyes sportágak jelentősége tagállamonként eltérő, emellett az is látható a statisztikai adatközlések alapján, hogy a sportszerek kivitele és behozatala között szerkezeti különbségek mutathatók ki. Az Európai Unió kivitele szempontjából a csónakok és vízisporteszközök kivitele a legjelentősebb: mintegy kétharmadnyi részesedésével dominál, míg a behozatal esetében ilyen erős jelenléttel egyik termékkör sem bír

Letöltések

Megjelent

2020-12-10

Hogyan kell idézni

A sporteszközök piacának helyzete. (2020). Acta Carolus Robertus, 10(2), 69-84. https://doi.org/10.33032/acr.2477

Hasonló cikkek

21-30 a 30-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei