Fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdök feltárása különböző célcsoportokban
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.5Resumen
A fenntartható életmóddal kapcsolatos felmérésünkben célul tűztük ki, hogy hat célcsoportban megismerjük a válaszadók fenntarthatósággal kapcsolatos ismereteit, attitűdjeit és viselkedésmintáit. A kutatás területeit az ENSZ 2015 Fenntartható fejlődési célok pontjai közül azok alkották, amelyek összefüggésbe hozhatók a fenntartható élettel. Jelen publikáció keretében terjedelmi korlátok miatt a felmérés nagy volumenére és a célcsoportok sokszínűségére való tekintettel csak a fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdök bemutatására törekszünk, az ezzel kapcsolatos kérdésekre adott válaszok eredményeit elemezzük.
Referencias
Bauer, Z.–Hill, K.–Darvay, S.–Vitályos, G. Á. (2017). Fenntarthatóságra nevelés a tanító- és óvóképzésben. In: Mrázik, J. (Ed.), A tanulás új útjai, (pp. 373–385). Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
Czippán, K.–Havas, P.–Victor, A. (2010). Környezeti nevelés a fenntarthatóságért. In: Vásárhelyi Judit (Ed.), Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia: alapvetés: 2010, (pp. 33–41). Budapest: Magyar Környezeti Nevelési Egyesület.
Farkas, A.–Mika, J. (2019). Tudásfelmérés, tudásátadás energia- és környezetbiztonsági kiterjesztésben. In: Földi, L–Hegedűs, H. (Ed.), Adaptációs lehetőségek az éghajlatváltozás következményeihez a közszolgálat területén, (pp. 772–798). Budapest: Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
Havas, P. (2001). A fenntarthatóság pedagógiája. In: Wheeler, K. A.–Bijur, A. P. (Ed.) A fenntarthatóság pedagógiája: A remény paradigmája a 21. század számára, (pp. 9–40). Budapest: Körlánc.
Havas, P.–Varga, A. (2006). A környezeti neveléstől a fenntarthatóság pedagógiai gyakorlata felé. In: Varga A. (Ed.), Tanulás a fenntarthatóságért, (pp. 49–72). Budapest: Országos Közoktatási Intézet.
Jankó, F.–Bertalan, L.–Hoschek, M.–Komornoki, K.–Németh, N.–Pappné Vancsó, J. (2018). Perception, understanding, and action: attitudes of climate change in the Hungarian population. Hungarian Geographical Bulletin, 67. évf. 2. sz. pp. 159–171. DOI: https://doi.org/10.15201/hungeobull.67.2.4
Kövecses Gősi, V.–Lampert, B.–Petz, T.–Csenger, L. (2020): Investigation of the attitudes of first-year-students towards sustainability and environmental awareness at Széchenyi István University. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 10. évf. 3. sz. pp. 24–44.
Lányi, A. (2007). A fenntartható társadalom. Budapest: L’ Harmattan Kiadó.
Lükő, I. (2011). A környezetpedagógia fókuszában a fenntarthatóság. In: Hegedüs, J. –Kempf, K. –Németh, A. (Ed.), Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány - a múlt értékei és a jövő kihívásai: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program és összefoglalók, (p. 436). Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság.
Mika, J.– Kiss, A. É. (2018). Oktatás az ENSZ Fenntartható Fejlődési céljaiban (2016-2030). In: Endrődy–Nagy, O. –Fehérvári, A. (Ed.), Innováció, kutatás, pedagógusok, (pp. 119-129). Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
Polgár, A.–Pintérné Nagy, E.–Vincze, M.–Elekné Fodor, V. (2019). A környezeti nevelés, a lakosság környezettudatosság és a környezetközpontú irányítás helyzetének komplex felmérése Sopron városban. In: Juhász, E. –Endrődy, O.(Ed.), Oktatás-gazdaság-Társadalom, (pp. 167–182). Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
Varga, A.–Könczey, R. (2019). Which ways of evaluation of education for sustainability is acceptable for Hungarian teachers? Hungarian Educational Research Journal, 9. év. 4. sz. pp. 654–667. DOI: https://doi.org/10.1556/063.9.2019.4.54
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2020 Kollarics Tímea, Hartl Éva, Molnár Katalin
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.