Exploring sustainability attitudes in different target groups
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.5Abstract
In our survey on sustainable living, we aimed to learn about respondents’ knowledge, attitudes, and behaviors about sustainability in six target groups. The areas of the research were the UN 2015 Sustainable Development Goals that can be related to sustainable living. In the framework of this publication, due to space constraints, we only try to present attitudes related to sustainability, we analyze the results of the answers to the related questions.
References
Bauer, Z.–Hill, K.–Darvay, S.–Vitályos, G. Á. (2017). Fenntarthatóságra nevelés a tanító- és óvóképzésben. In: Mrázik, J. (Ed.), A tanulás új útjai, (pp. 373–385). Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
Czippán, K.–Havas, P.–Victor, A. (2010). Környezeti nevelés a fenntarthatóságért. In: Vásárhelyi Judit (Ed.), Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia: alapvetés: 2010, (pp. 33–41). Budapest: Magyar Környezeti Nevelési Egyesület.
Farkas, A.–Mika, J. (2019). Tudásfelmérés, tudásátadás energia- és környezetbiztonsági kiterjesztésben. In: Földi, L–Hegedűs, H. (Ed.), Adaptációs lehetőségek az éghajlatváltozás következményeihez a közszolgálat területén, (pp. 772–798). Budapest: Nemzeti Közszolgálati Egyetem.
Havas, P. (2001). A fenntarthatóság pedagógiája. In: Wheeler, K. A.–Bijur, A. P. (Ed.) A fenntarthatóság pedagógiája: A remény paradigmája a 21. század számára, (pp. 9–40). Budapest: Körlánc.
Havas, P.–Varga, A. (2006). A környezeti neveléstől a fenntarthatóság pedagógiai gyakorlata felé. In: Varga A. (Ed.), Tanulás a fenntarthatóságért, (pp. 49–72). Budapest: Országos Közoktatási Intézet.
Jankó, F.–Bertalan, L.–Hoschek, M.–Komornoki, K.–Németh, N.–Pappné Vancsó, J. (2018). Perception, understanding, and action: attitudes of climate change in the Hungarian population. Hungarian Geographical Bulletin, 67. évf. 2. sz. pp. 159–171. DOI: https://doi.org/10.15201/hungeobull.67.2.4
Kövecses Gősi, V.–Lampert, B.–Petz, T.–Csenger, L. (2020): Investigation of the attitudes of first-year-students towards sustainability and environmental awareness at Széchenyi István University. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, 10. évf. 3. sz. pp. 24–44.
Lányi, A. (2007). A fenntartható társadalom. Budapest: L’ Harmattan Kiadó.
Lükő, I. (2011). A környezetpedagógia fókuszában a fenntarthatóság. In: Hegedüs, J. –Kempf, K. –Németh, A. (Ed.), Közoktatás, pedagógusképzés, neveléstudomány - a múlt értékei és a jövő kihívásai: XI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Program és összefoglalók, (p. 436). Budapest: MTA Pedagógiai Bizottság.
Mika, J.– Kiss, A. É. (2018). Oktatás az ENSZ Fenntartható Fejlődési céljaiban (2016-2030). In: Endrődy–Nagy, O. –Fehérvári, A. (Ed.), Innováció, kutatás, pedagógusok, (pp. 119-129). Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
Polgár, A.–Pintérné Nagy, E.–Vincze, M.–Elekné Fodor, V. (2019). A környezeti nevelés, a lakosság környezettudatosság és a környezetközpontú irányítás helyzetének komplex felmérése Sopron városban. In: Juhász, E. –Endrődy, O.(Ed.), Oktatás-gazdaság-Társadalom, (pp. 167–182). Budapest: Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete (HERA).
Varga, A.–Könczey, R. (2019). Which ways of evaluation of education for sustainability is acceptable for Hungarian teachers? Hungarian Educational Research Journal, 9. év. 4. sz. pp. 654–667. DOI: https://doi.org/10.1556/063.9.2019.4.54
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Kollarics Tímea, Hartl Éva, Molnár Katalin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.