The Business Management Training System and the Lifelong Learning

Authors

  • Katalin Hajdicsné Varga KE Pedagógiai Kar

Abstract

In the 21. century the individual's competence development the focus of vocational training due to the lifelong learning paradigm. Its basic aim is to develop action skills and cooperative skills. The results of the reform of vocational training system are the more and more cooperative and beneficial vocational qualifications, the guarantee of transit among them, the credit compensation of the previous qualifications, and the creation of a trade market that fits the labour market demands. Module system makes more efficient training possible with branches and postgraduate vocational trainings. Those who choose one of business management vocational higher education programmes can get a marketable trade in two years, or can continue their studies on BA level with the compensation of their credits.

Author Biography

  • Katalin Hajdicsné Varga, KE Pedagógiai Kar

    PhD

References

Az 1/2006. (II. 17.) OM-rendelet az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvétel és törlés eljárási rendjéről

Alapképzési és hitéleti szakok jegyzéke, http://www.nefmi.gov.hu/felsooktatas/[alapkepzesi_szakok_kkk_101117.pdf]

Barakonyi Károly (2004): Rendszerváltás a felsőoktatásban. Bologna-folyamat, modernizáció, Akadémiai Kiadó, Budapest

Farkas Éva: Megújulás útján a szakképzés. In Tudásmenedzsment (VII. évf.) 2. sz.

Hajdicsné Varga Katalin (2007): Ügyviteli szakügyintéző - Titkárságvezető, Kaposvári Egyetem

Harangi László: Az élethosszig tartó tanulás minőségi követelményei az európai oktatásban, http://oki.hu/printerFriendly.php?tipus=cikk&kod=2004-06-vt-harangi-Elethosszig

Magyar Virtuális Enciklopedia (2003), MTA, http://www.enc.hu/enciklopedia/fogalmi/ped/elethosszig.htm

Zachár László: Az egész életen át tartó tanulás kulcspontjai az emberi erőforrás fejlesztésében, http://www.ofakht.hu/old/muh/p/nyomtat/p217.html

Published

2010-12-28

Issue

Section

Studies

How to Cite

The Business Management Training System and the Lifelong Learning. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(3-4), 59-77. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5287

Most read articles by the same author(s)