E- learning: tanulás és tanítás web 2.0 eszközökkel
Absztrakt
Az új évezred korszerű tanítási módszereket követel a pedagógusoktól. A hagyományos, papír alapú oktatás már nem tudja kielégíteni a jelenkor információs társadalmának igényeit. A pedagógusképzők (BA, MA és továbbképző programok is) legfőbb törekvése a jövő tanárainak a felkészítése a komputer alapú oktatásra.
A Kaposvári Egyetem docenseként felmérést készítettem diákjaim körében internetes olvasási szokásaikról. A megdöbbentően rossz eredmények keltették fel érdeklődésemet az IKT iránt. 2009 októberétől veszek részt a Tenegen online pedagógus-továbbképző programban. Ez a tanulmány ismerteti a fent említett egyetemi vizsgálat eredményeit, illetve saját tapasztalataimat a Tenegen kurzussal kapcsolatban.
Hivatkozások
Bessenyei, L., Tóth Zs. (2008): E-learning: a NETIS projektben szerzett tapasztalatok. http://www.ittk.hu/netis/doc/textbook/bessenyei_toth_elearning_hun.pdf. doi: https://doi.org/10.22503/inftars.VIII.2008.3.3
Hajdicsné Varga, K. (2006): Interaktív anyanyelvi órák. A világ nyelvei és a nyelvek világa. A MANYE kongresszusok előadásai 2. Szerk. Klaudy Kinga és Dobos Csilla. MANYE - Miskolci Egyetem, Pécs - Miskolc 2006. 350–354.
Hajdicsné Varga, K. (2008): Olvasás az interneten. Kommunikáció az információs technológia korszakában. MANYE Vol. 4. MANYE - Kodolányi János Főiskola, Pécs - Székesfehérvár 2008. 59–65.
Kulcsár, Zs. (é.n.): Az integratív e-leaming felé, http://www.crescendo.hu/konyvek/ ingegrativ-e-leaming. [2009.11.17.]
Kulcsár, Zs. (2008): Digitális tanulás, http://www.crescendo.hu/2008/06/10/digitalis-tanulas.[2009.12.09.]
Landow, G. P. (1992): Hypertext and Critical Theory, The Johns Hopkins University Press.
Prensky, M. (2001): Digitális bennszülöttek, digitális bevándorlók. http://www.tenegen.eu/tmoodle/file.php/13/digital_kids_HU.pdf.[2009.12.17]
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2009 Hajdicsné Varga Katalin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.